ذاکریان گفت:خطوط جدید بر مبنای کار آماری و علمی که در بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل انجام‌شده طراحی‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان لزوم تجدیدنظر و بازنگری در خطوط اتوبوسرانی گفت:کاهش و رسیدن به زیر ۱۰ درصدی استفاده از حمل‌ونقل عمومی در ۱۰ سال گذشته دلایل بسیاری داشته که یکی از آن‌ها طراحی نامناسب مسیر‌های اتوبوسرانی است.

ذاکریان بازنگری خطوط اتوبوسرانی را در طرح جامع حمل‌ونقل موردبررسی قرار داد و افزود: خطوط جدید بر مبنای کار آماری و علمی که در بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل انجام‌شده طراحی‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه به‌زودی اتوبوس‌ها بر اساس مسیر‌های جدید حرکت کرده و مسیر‌ها به مردم و دانش آموزان اطلاع‌رسانی دقیق می‌شود، یادآور شد: تغییر مبنای اتوبوسرانی از مسافر مبنا به پیمایش مبنا برای ارائه خدمات مناسب و حفظ سرفاصله‌ها برای کاهش زمان انتظار و سفر انجام‌شده و مسیر‌های جدید از قطری به شعاعی تغییر می‌کند.

ذاکریان یادآورشد: استفاده از تیم آماری حرفه‌ای در انجام تحقیقات و بررسی دقیق و طراحی جدید خطوط اتوبوسرانی نقطه مثبت طراحی جدید خطوط اتوبوسرانی در سطح شهر قم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید را مورد توجه قرار داد و یادآورشد: حفظ سرفاصله‌ها برای کاهش زمان انتظار و سفر نکته مهمی است که در این بازنگری به‌صورت جدی به آن پرداخته‌شده است.

ذاکریان انتخاب زمان اجرایی برای راه‌اندازی خطوط جدید را ثبات در ترافیک آغاز سال جدید اعلام و اضافه کرد: یک خط ویژه از ۷۲ تن تا پردیسان و یک خط هم پیرامون حرم برای تغییر جابجایی مسافران در هسته مرکزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

طرح بازنگری در خطوط اتوبوسرانی قم به‌زودی اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.