مسئول پایش پل‌های تاریخی استان اصفهان گفت: دوازده پل تاریخی در استان اصفهان توسط یگان حفاظتی میراث فرهنگی بازرسی می‌شوند.

محمد علی فصیحی مسئول پایش پل‌های تاریخی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت:پل‌های تاریخی از بنا‌های ویژه استان اصفهان هستند که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته در سازمان میراث فرهنگی، حفظ و نگهداری از پل‌های تاریخی توسط یگان حفاظتی میراث فرهنگی هر چند ماه یکبار به صورت گروه‌های ۳ نفره مورد بازرسی و پایش قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: یگان واحد امانی میراث فرهنگی هم به صورت متناوب هر چند ماه یکبار، برنامه نظارت از پل‌ها را به منظور پاکسازی نوشته‌ها روی پل انجام می‌دهد و بر مبنای این گزارشات واحد امانی موظف است سریعا به مشکلات پل‌ها رسیدگی کند.

مسئول پایش پل‌های تاریخی درباره اهمیت حفظ و نگهداری از پل‌های تاریخی گفت: پل‌های تاریخی میراث و یادگار ارزشمندی است که حفظ و نگهداری از آن به عهده خود مردم است چرا که مراقبت بیشترو فرهنگ سازی بهترین راه برای حفظ این آثار است.

محمد علی فصیحی درخصوص مرمت و بازسازی پل‌های تاریخی افزود: اصفهان ۱۲ پل تاریخی روی رودخانه زاینده رود دارد که از پل اورگان چادگان شروع می‌شود و به پل ورزنه ختم می‌شود که هر ساله اعتباری برای مرمت و بازسازی پل‌ها در نظر گرفته می‌شود و بنا بر تخصیصی که دولت ارائه می‌دهد مرمت را برای پل‌ها انجامی دهیم.

او اظهار کرد: پل‌های فلاورجان، اورگان و ورزنه تازه مرمت شده اند و امسال هم انتظار داریم با بودجه در نظر گرفته شده مابقی پل‌ها که نیاز به بازسازی و مرمت دارند، مورد توجه قرار بگیرند.
 
انتهای پیام/ی
 

پایش پل های تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.