عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای گفت: دیگر مدیرانی مانند کاشانی در فوتبال ایران نداریم و هرچه به جلوتر می‌رویم، مدیران ما کم شخصیت‌تر و کم رمق‌تر می‌شوند.

داریوش مصطفوی (عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال) در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درگذشت مرحوم جعفر کاشانی بیان کرد: تعجب می‌کنم چرا در مراسم آن بزرگ مرد به جز رئیس کمیته ملی المپیک فردی که در راس کار مملکت باشد، وزیر یا وکیل باشد حاضر نبود.

او افزود: مرحوم کاشانی از ۷،۸ سالگی در محله چهارصد دستگاه فوتبال خود را آغاز کرد و از آنجا به تیم اصلی شاهین رفت. با توجه به محرومیت بازیکنان شاهین در سال ۱۳۴۵ تمام بازیکنان آن تیم به پیکان رفته و سپس به پرسپولیس آمدند. علی عبده برای پرسپولیس زحمت کشید. دیگر مدیرانی مانند کاشانی در فوتبال ایران نداریم و هرچه به جلوتر می‌رویم، مدیران ما کم شخصیت‌تر و کم رمق‌تر می‌شوند. دلیل این موضوع هم انتخاب آن‌ها از طریق رانت بازی است.


بیشتر بخوانید: استقلال و پرسپولیس مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند


مصطفوی بیان کرد: باید از دل مردم مدیر انتخاب کنند تا فوتبال ما به سال‌های اوج درخشش خود یعنی سال ۱۹۹۸ فرانسه بازگردد. مدیرانی که هم که اکنون داریم از همان نسل قدیمی است. آخرین پست جعفر کاشانی هم ریاست هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس بود.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره شاگردان جعفر کاشانی گفت: مردم به افراد موفق در جامعه نگاه کرده و فرزندان خود را به آن‌ها می‌سپارند. جعفر کاشانی مدتی سرپرست باشگاه شاهین بود و هادی طاووسی که رئیس فدراسیون و دروازه بان تیم ملی، شاهین و پرسپولیس بود اکنون مدیریت باشگاه شاهین را عهده دارد. باید کار را از آدم‌های بزرگ یاد گرفت، اما امروز افراد بزرگ در مسند ورزش نیستند.

مصطفوی افزود: همچنان در فوتبال ایران استعداد‌های زیادی وجود دارد. چه کسی تصور می‌کرد مهدی طارمی و مهدی قائدی از بوشهر به چنین جایگاهی برسند. استعداد داریم، اما چشم بینایی نداریم تا این استعداد‌ها را ببیند. همین جعفر کاشانی و نسل او با استعداد بودند. خداداد عزیزی، کریم باقری و حمید استیلی استعداد‌هایی بودند که سال ۱۹۹۸ آن حماسه را آفریدند. به نظر من جعفر کاشانی چشم بینایی داشت. او خوب می‌دید و بهتر می‌فهمید. بیشتر اصرار او این بود که پرسپولیس باید به یک باشگاه تبدیل شود. شاید یکی از راه‌های پیشرفت فوتبال همین باشگاهداری باشد، اما ما نقطه مرکزی ورزش یعنی باشگاه را نداریم چراکه مجلس شورای اسلامی به فکر ورزش نیست و قوانینی تصویب نمی‌کند تا از طریق آن بتوان به فوتبال کمک کرد.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره مطرح شدن بحث حذف سرخابی‌های پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا گفت: تمام مدارک مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای به کمیته استیناف ارسال شده است. استقلال و پرسپولیس تسویه حساب کرده اند. مشکل خاصی وجود ندارد تنها ایراد‌های بسیار کوچکی در کارشان است که آن را هم کمیته استیناف حل می‌کند.


بیشتر بخوانید: برنامه تمرینی سرخابی‌های پایتخت پس از دیدار‌های هفته ششم


او افزود: مسئولان باشگاه استقلال و پرسپولیس زحمت کشیده و تمام مدارک شان را ارائه کرده اند. اندکی از کار باقی مانده است که در فرصت باقی مانده می‌توانند آن را انجام بدهند. استقلال و پرسپولیس کارخانه اسکناس چاپ کنی نیستند. باید ترمیم شوند و سپس بدهی خود را پرداخت کنند. سپاهان و شهرخودرو وضعیت مناسبی دارند، اما طبق گفتگو‌هایی که انجام می‌دهیم مانع حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمان خواهیم شد. باید تیم‌های مان رو به پیشرفت باشند نه اینکه پسرفت کنند.

انتهای پیام/

اظهارات مصطفوی در حاشیه مراسم جعفر کاشانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار