بخشدار ساربوک شهرستان قصرقند گفت: برای نجات جان یک مادر باردار اهل روستای حمیری به ناچار با تراکتور اقدام به انتقال وی به آن سوی رودخانه کاجو و سپس به بیمارستان نیکشهر شد.

نجات جان مادر باردارپرخطر از سیل به وسیله تراکتور/۹ هزار نفر در بخش ساربوک در محاصره سیل هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری، انور رئیسی بخشدار ساربوک شهرستان قصرقند اظهار داشت: رودخانه فصلی کاجو در طول یک هفته اخیر طغیان کرده و سیلاب اجازه دسترسی به حدود ۴۰ روستا را نمی‌دهد و خدمات رسانی را با مشکل رو به رو کرده است.

بخشدار ساربوک افزود: بارندگی‌های یک هفته گذشته و حجم بالای سیلاب در رودخانه خطر جدی برای جان مادران باردار ایجاد کرده، اما برای جابجایی مردم و بیماران از عرض رودخانه پرآب از لودر، تراکتور و ماشین آلات سنگین استفاده می‌شود.

او بیان کرد: این مادر باردار پس از عبور از بستر رودخانه، با آمبولانس به بیمارستان نیکشهر منتقل شد و نوزاد خود را با سلامت به دنیا آورد.

۹ هزار نفر در بخش ساربوک در محاصره سیل هستند

بخشدار ساربوک ادامه داد: براثر طغیان رودخانه کاجو در دهستان حمیری راه ارتباطی ۱۲ روستا با جمعیتی حدود ۹ هزار نفر از یک هفته گذشته تاکنون بسته شده است.

رئیسی افزود: با ساخت پل بر دهانه این رودخانه مشکل راه ارتباطی مردم روستا‌های دهستان حمیری بر طرف خواهد شد.

او  بیان کرد: براساس برآورد و مطالعات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان این پل با ۱۲ دهانه ۲۰ متری حدود ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بخشدار ساربوک بر آسفالت جاده‌های خاکی روستایی، ساخت راه چندوکان به پیرسهراب تاکید کرد و افزود: توجه به راه‌ها موجب سهولت در حمل و نقل کالا و مسافر می‌شود.

قصرقند با جمعیت ۶۱ هزار نفر در حدود ۵۷۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار