۳۰۰ ویژه برنامه فرهنگی و ادبی در هفته ملی کودک برای کودکان گیلانی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسفندیار ضیایی ،مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: هفته ملی کودک از امروز با شعار " آینده را باید ساخت" آغاز شد و قرار است در این هفته ۳۰۰ ویژه برنامه فرهنگی و ادبی در هفته ملی کودک برای کودکان گیلانی اجرا می‌شود.

او افزود:این ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و ادبی با همکاری کمیته کودک استان با هدف تعلیم و تربیت دینی و آموزش مهارت‌های زندگی تبیین و اجرا می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار کودک و نوجوان گیلانی عضو ۳۱ مرکز کانون پرورش فکری، ۴ مرکز پستی و ۴ مرکز سیار هستند.

همچنین، نادر جهان آرای، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: آیین هفته ملی کودک، به یاد حضرن رقیه (س) کودک ۳ ساله واقعه عاشورا آغاز شده است تا کودکان بیش از پیش با رشادت‌های شهدای کربلا واهمیت قیام عاشورا آشنا شوند.

او، بر تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد و افزود: تبیین ارزش‌های دینی در کنار علم آموزی به دانش آموزان می‌تواند علاوه بر حفظ ارزش‌های دینی، همچنین به پیشرفت وتوسعه کشور هم کمک کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ، به تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: مانوس شدن هرچه بیشتر دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه با ارزش‌های دینی و فرهنگ ایستادگی و مقاومت می‌تواند توطئه‌های دشمنان قسم خورده کشور را از بین ببرند.

قربان پور،رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت هم، با بیان اینکه تربیت دینی کودکان در کنار تحصیل بسیار با اهمیت است، گفت: الگو پذیری از انبیاء و پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‌تواند به بالندگی هرچه بیشتر کشور کمک کند.

او، پیوند هرچه بیشتر کودکان با باور‌های دینی را بسیار مهم دانست و افزود: با تفکر دینی و مذهبی می‌توان به سعادت دنیوی و اخروی دست یافت.

۱۳ تا ۱۹ مهر هفته ملی کودک است

 

انتهای پیام/م.ع

۳۰۰ ویژه برنامه فرهنگی و ادبی ویژه کودکان در گیلان برگزار می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.