مدیر کل اداره بهزیستی استان فارس از ثبت ۹۰۶ مورد کودک آزاری در استان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی موسوی مدیر کل اداره بهزیستی استان فارس در نشست مطبوعاتی هفته جهانی کودک در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار امسال هفته ملی کودک با عنوان آینده را باید ساخت، گفت: مهمترین سرمایه برای ساخت آینده کودکان امروز هستند.

او، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای کنوانسیون جهانی حقوق کودکان بوده، و با توجه به اینکه کشور ما در مرحله گذار از سنت به مدرنیسم است، و تغییراتی در ساختارهای اجتماعی رخ می دهد ، تصریح کرد: گسترش رسانه هایی از جمله فضای مجازی، اینترنت، شبکه های اجتماعی و تنها ماندن کودکان با این وسایل سبب آسیب پذیری بیشتری در کودکان می شود.

مدیر کل اداره بهزیستی استان فارس ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۹۰۶ مورد کودک آزاری در استان رخ داده که از این تعداد ۴۵۶ کودک دختر و ۴۵۰ کودک پسر بوده است.

او، بی خبری و غفلت والدین، بهره‌مند نشدن خانواده‌ها از آموزش‌های تربیت فرزند و آموزش پیش از ازدواج را از جمله دلایل آسیب پذیری در کودکان برشمرد و افزود: از ۹۰۶ مورد کودک آزاری، ۵۰۴ مورد مربوط به غفلت و مسامحه والدین، ۲۳۲ مورد آزار جسمی، ۱۴۱ مورد عاطفی روانی، ۲۸ مورد آزار جنسی و یک مورد آزار جسمی و جنسی با هم بوده است.

موسوی در خصوص کودکان کار اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۴۶۱ مورد کودکان کار و خیابان در بهزیستی فارس پذیرش شده که از این تعداد ۸۳ درصد کودک غیر ایرانی و ۱۷ درصد کودک ایرانی بوده که تعداد کودکان کار نسبت به پارسال ۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل اداره بهزیستی استان فارس اظهار کرد: ۵۰ درصد این کودکان در رنج سنی ۱۴ تا ۱۲ سال است که ۲۰ درصد آنان ترک تحصیل کرده یا بی سواد بوده اند.

او تاکید کرد: آموزش یک سرمایه گذاری برای کم شدن کودک آزاری است که باید مستمر و از سنین کودکی تا بزرگسالی باشد.

موسوی گفت: ۵۲۳ کودک بی سرپرست در استان وجود دارد که در ۲۸ مرکز نگهداری می‌شوند و در ۶ ماه نخست امسال ۸۶ کودک در بین مراکز پذیرش شده و از این تعداد ۶۲ کودک واگذار شده اند.

انتهای پیام/ت

آمار کودک آزاری در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.