رییس سازمان صمت استان فارس گفت: استان فارس در خصوص معاملات الکترونیکی از استان‌های پیشتاز در کشور است.

پیشتازی فارس در معاملات الکترونیکیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در کارگاه آموزشی بررسی نقش، جایگاه و مزایای به‌کارگیری تدارکات الکترونیکی در چگونگی فرایند انجام معاملات، گفت: بر اساس بخشنامه‌های دولت، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند، تمامی معاملات خود اعم از خرید جزئی و متوسط، مناقصه و مزایده را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) انجام دهند.

حمید رضا ایزدی افزود: این سامانه با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی، شفافیت مالی، مبارزه با فساد و هرگونه رانت خواری، برقرای محیط رقابت پذیر سالم و کاهش هزینه‌ها راه اندازی شده است.

او اظهار داشت: با توجه به اهمیت این سامانه در انجام معاملات با رویکرد مکانیزه شدن روند خرید دستگاه‌های اجرایی و تسریع در فرایند انجام مناقصه‌ها و مزایده‌ها در این کارگاه مورد بحث و بررسی و آموزش قرار گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در این سامانه صرفاً کالا‌های دارای کد قابل عرضه است و تأمین کنندگان بایستی قبل از عضویت در سامانه نسبت به اخذ ایران کد برای کالا‌های قابل ارائه خود اقدام کنند.

ایزدی اضافه کرد: تاکنون حدود ۴۰۵ دستگاه اجرائی، حدود ۶ هزار تامین کننده و مناقصه گر و ۲ هزار و ۱۰۰ مزایده گر در سامانه ثبت نام نهایی کرده اند که از این لحاظ فارس در رده دوم کشور بعد از تهران قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر اینکه ثبت الکترونیک معاملات در بستر وب با کالای قاچاق مقابله می‌کند، افزود: این سامانه کمک می‌کند تا تمام معاملات دولتی و تدارکات به‌صورت الکترونیک درج شود و مواردی مانند مناقصه‌ها، مزایده‌ها و خرید‌های جزئی سازمانی در یک سامانه الکترونیکی ثبت شود.

کارگاه آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) برای فراگیری مجدد کارپردازان و کاربران سامانه ستاد در شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/م

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار