رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهر یزد با اشاره به از راه اندازی کمپ ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، گفت: برای جمع آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر همه دستگاه‌ها با شهرداری همکاری کنند.

سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، از راه اندازی کمپ ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تا یک ماه آینده در شهر یزد خبر داد و گفت: همزمان با راه اندازی این کمپ، روش‌های سابق ادامه نخواهد داشت و پیش‌بینی لازم برای تیم‌های زنده گیری این حیوانات در نظر گرفته شده است.

او با بیان این که تلاش‌های زیادی از سوی شهرداری برای کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به ویژه سگ‌های بلاصاحب صورت گرفته و رضایت عمومی مردم در این خصوص به دست نیامده است، افزود: در سایر کشورها، روش‌های زیادی برای کنترل جمعیت این حیوانات وجود دارد که با ارزش‌های دینی و فرهنگی کشور ما همخوانی ندارد.

نیکنام تصریح کرد: در این روش امکان واگذاری گونه‌های سالم و مرغوب و تعیین تکلیف گونه‌های بیمار و غیر قابل نگهداری به سادگی مقدور بوده و خواسته‌های نهاد‌های مرتبط به ویژه محیط زیست، بهداشت و انجمن‌های حامی حیوانات تامین خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده، با کامیون سگ‌هایی را در اطراف شهر یزد رها می‌کنند و حل این مشکل همکاری همه دستگاه‌های استان را می‌طلبد در غیر این صورت شاهد رشد چند برابری آمار سگ‌های ولگرد خواهیم بود.

او ادامه داد: این موضوع بار‌ها در شورای شهرستان با حضور روسای شورا‌های شهرستان و فرماندار مورد بررسی قرار گرفته است و شهر یزد به تنهایی نمی‌تواند در این عرصه به جلو حرکت کند و نیاز است که تمامی شهرستان‌های همجوار در این طرح مشارکت کنند تا این موضوع در شورای تامین استان تصمیم گیری و اجرا شود.

انتهای پیام/ی

ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تا یک ماه آینده در شهر یزد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
رامین
۲۰:۰۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نیرو برای کمک در این کار خیر اگر نیاز هست کجا باید اقدام کنم