مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: یک میلیون و ۶۲۹ هزار نفر عضو بیمه روستائیان هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی شیرکانی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان یکی از حلقه‌های توانمند سازی روستائیان است که وظیفه حمایت از دوستائیان را دارد.

وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از طریق تبدیل اندوخته‌های خرد روستائیان به اندوخته‌های کلان از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و حاشیه نشینی جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید؛ یک میلیون روستایی و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه


مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: از زمان تاسیس صندوق بیمه روستائیان تا پایان سال ۹۷، ۱ میلیون و ۶۲۹ هزار نفر بیمه شدند که این صندوق یک میلیون ۳۰۰ هزار بیمه شده فعال دارد و ۱۳۰ هزار بیمه شده غیر فعال دارد که به طور میانگین یک سال عضو صندوق بودند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان کرد: در طول ۱۴ سال گذشته ۴۷۰ هزار نفر به دلایل مختلف از صندوق جدا شده اند.

شیرکانی گفت: بیشترین بیمه شده عضو صندوق برای استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان غربی است و کمترین بیمه شده در استان‌های البرز، قم، سمنان، بوشهر و هرمزگان است.

وی افزود: حدود ۹۶ هزار و ۳۴۷ نفر از صندوق بیمه عشایر و روستائیان مستمری دریافت می‌کنند و کل افرادی که از این صندوق دریافتی دارند حدود ۲۵۰ هزار نفر هستند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: حدود ۸۲ درصد بیمه‌های صندوق عشایر و روستائیان مرد و ۱۸ درصد زن هستند که بیشتر زنان عضو صندوق از طرف سازمان بهزیستی معرفی شده اند در صورتی که ما در روستا‌ها زنان کشاورز زیادی داریم که بیمه نیستند.

شیرکانی افزود: طی ۵ ماهه نخست امسال میزان تعداد بیمه شدگان و سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: تعداد بیمه شده‌ها در استان‌های که امسال دچار سیل شدند افزایش پیدا کرده است، زیرا اقتدامات فوری بیمه را دیده اند.

انتهای پیام/

۹۶ هزار و ۳۴۷ نفر از صندوق بیمه عشایر و روستائیان مستمری دریافت می‌کنند

برچسب ها: بیمه ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار