نخستین یادواره ۲۱ شهید روستای طرح بخاخ بخش مرکزی آبادان با حضور سران عشایر و جمعی از مسئولان محلی در این روستا برگزار شد.

  به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سروان حسن رضایی مقدم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل شهرستان آبادان در یادواره شهدا که شامگاه گذشته برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: یاد شهدادر مناطق روستایی  بخصوص مناطق مرزی کمتر گرامی داشته می شود.

او آشنایی نسل جوان با رشادت ها و جانفشانی  روستائیان در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی را از اهداف برگزار این یادآورده عنوان کرد و افزود: با هماهنگی انجام شده یادواره های شهدا در روستا برگزار می شود.

بتول سعیدی زاده بخشدار مرکزی آبادان نیز گفت: با انتقال پیام شهدا به نسل جوان می توان تضمین کننده انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا شد.

اوافزود: هرچه داریم از شهداست و باید با انتقال پیام شهدا به نسل جوان، انقلاب را بیمه کنیم.

بخشدار مرکزی آبادان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:تمام تلاش و دغدغه دولت یکسان سازی شهر نشینی و روستا نشینی و ایجاد زیر ساخت عمرانی د رروستاها است.

سعیدی زاده توجه به مشکلات آب و فاضلاب و آموزش و پرورش را از دغدغه های مسئولان عنوان کرد و گفت:سرویس ایاب و ذهاب برای دانش آموزان بخش مرکزی آبادان تامین شده و با همانگی با آموزش و پرورش دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق روستائی شناسایی و به کلاس درس برگردانده می شوند.

حجت الاسلام حمید سیلاوی امام جمعه شهر چویبده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا امنیت و ثبات را برای کشور به ارمغان آوردند.

او افزود:دشمن فرهنگ شهدا را مورد هدف قرار داده و با استفاده از همه ابزارهای خود درپی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه است لذا همه وظیفه داریم در مقابل این هجمه و توطئه شوم دشمنان ایستادگی کرده و برای حفظ آرمان ها و ارزش های شهدا بکوشیم.

امام جمعه شهر چویبده افزود: شهدا برای ما عزت و سربلندی به ارمغان آوردند و در راه حفظ دین اسلام جان خود را تقدیم کردند تا اسلام واقعی بماند.

روستای طرح بخاخ  با سه هزارو ۲۵۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی در ۱۰ کیلومتری آبادان و در حاشیه بهمنشیر قرار دارد این روستا در روزهای اول جنگ تحمیلی آماج حملات خمپاره ای دشمن بعثی قرار گرفت و جمعی از اهالی این روستا در نخستین روزهای جنگ تحمیلی شهید و مجروح شدند.

انتهای پیام/ د

برگزاری یادواره شهدا

برچسب ها: یادواره ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.