مراسم تعزیه در شهر ساروق با استقبال مردم درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم تعزیه ساروق نذری است  که ماندگار شده وطبق رسم هر ساله در دهه اوّل ماه صفر در حسینیه اعظم بیت الزهرا س شهر ساروق درحال برگزاری است و با استقبال مردم مواجه شده است.

تعزیه ساروق نذری که ماندگار شد

مراسم شبیه‌خوانی شهر ساروق با قدمت ۲۵ساله، یکی از مراسم‌های قابل توجه عموم مردم این شهر و حتی شهرستان‌های مجاور است که نذر پدر است و از پدر به پسر به ارث رسیده است.

متولی این مراسم که هر ساله قبل از فرارسیدن ایام اربعین به مدت ۶ شب برگزار می‌شود آقای فتاحی از ساکنان شهر ساروق است که به گفته خودش این راه را از پدرش به ارث برده است.

فتاحی می‌گوید: پدرش از سال ۷۴ شروع به مراسم شبیه خوانی کرده و بعد از شهادت ایشان در سال ۸۴ به مدت ۱۵سال است که برگزاری این مراسم را خودش بر عهده دارد و مشکلات و ناملایمات مانع از اجرای این مراسم که نذر پدر محسوب می‌شود نشده است.

مراسم تعزیه ساروق به مدت ۶ شب در حسینیه فاطمه‌الزهرا (س) شهر ساروق هر سال قبل از اربعین با دعوت از اساتید مطرح اصفهان و تهران برگزار می‌شود و تمام هزینه این مراسم در طول ۶ شب، که رقمی چند ده میلیونی است را فتاحی به عهده دارد.

انتهای پیام / ج

مراسم تعزیه در شهر ساروق با استقبال مردم درحال برگزاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.