کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در احضاریه‌ای به سرپرست کارکنار کاخ سفید، خواستار مدارک مربوط به تحقیقات استیضاح ترامپ شد.

احضاریه کنگره آمریکا به کاخ سفید درباره استیضاح ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا در احضاریه‌ای به میک مولوینی، سرپرست کارکنار کاخ سفید، خواستار مدارک مربوط به تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی دو هفته آینده شد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پنج شنبه شب متن پیام‌های رد و بدل شده میان مقامات دولت دونالد ترامپ و اوکراین را منتشر کردند.

به نوشته وکس، دموکرات‌ها چندین پیام از مکاتبات میان مقامات وزارت خارجه آمریکا و اوکراین را در ارتباط با ماجرای رسوایی تازه رئیس‌جمهور را منتشر کردند.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از ترامپ انتقاد کردند.

محتوای گفت‌وگوی ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است.

او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

در نتیجه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را بر سر درخواست کمک از یک دولت خارجی اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار