کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تحرکات محدود عوامل سعودی و صهیونیستی در عراق از سوی العربیه و بی‌بی‌سی بزرگ‌نمایی می‌شود، در حالی که شهرهای عراق در امنیت کامل به‌سر می‌برند.

شهرهای عراق در امنیت کامل به‌سر می‌برندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بین‌الملل درباره اعتراضات چند روز اخیر عراق گفت: یکی از توطئه‌های جدیدی که آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها از آن احساس خطر می‌کنند موضوع راهپیمایی اربعین است که روز به روز و سال به سال در حال گسترش بوده و توسعه می‌یابد.

وی افزود: از سراسر جهان با دریافت پیام اربعین به منظور لبیک به سیدالشهدا در کربلا و نجف می‌آیند و در حقیقت اربعین مانور قدرتی معنوی شیعیان است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: راهپیمایی اربعین در تجزیه و تحلیل اندیشکده‌های آمریکایی و صهیونیستی به عنوان حرکتی که می‌تواند مانند سیل رژیم صهیونیستی را از بین ببرد و امکان هرگونه تجاوز به جهان اسلام را مورد تهدید منتفی می‌کند، مطرح می‌شود به همین دلیل طرح‌های مختلفی برای تحت‌الشعاع قرار دادن این حرکت عظیم و جهانی از سوی دشمنان آغاز شده است.

ترقی گفت: در سال‌های گذشته دشمنان اربعین را بایکوت خبری کردند اما متوجه شدند این کار تأثیری ندارد چرا که مراسم اربعین مانند آهن‌ربا همه مسلمانان و حتی دیگر مذاهب را به سمت خودش جذب می‌کند.

وی گفت: امروز شاهد آن هستیم که از ادیان مختلف و قشرهای متفاوت و اتباع کشورهای متعدد برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین به عراق سفر می‌کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: دشمن صهیونیستی با همکاری انگلیس، سعودی و رسانه‌های وابسته به آنها و حتی وهابیون منطقه با کمک برخی شیعیان انگلیسی تلاش می‌کنند راهپیمایی اربعین را تحت تأثیر قرار دهند و به همین دلیل برخی تجمعات به دلیل بهانه‌های اقتصادی و مشکلات معیشتی شکل گرفته است.

ترقی افزود: به نظر می‌رسد که تجمعات و تظاهرات در عراق به دنبال تحریک برخی عوامل است تا راهپیمایی اربعین را تحت تأثیر قرار دهند.

وی گفت: خبرهای بسیار جزئی و کوچک و تحرکات بسیار محدود عوامل سعودی و صهیونیستی در عراق در شبکه‌های العربیه و بی‌بی‌سی بزرگ‌نمایی می‌شود و این گونه القا می‌کنند تا اگر در کسی در عراق و شهرهای مختلف آن حضور نداشته باشد تلقی آغاز جنگ داخلی در این کشور داشته باشد در حالی که خبری نیست و شهرها در امنیت کامل به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: بروز برخی تحرکات جزئی در برابر عظمت راهپیمایی اربعین مانند آن ضرب‌المثلی است که می‌گوید مگس در عرصه سیمرغ در حال عرض‌اندام است.

وی گفت: شعار وحدت ایران و عراق قابل افتراق نیست و باید در راهپیمایی اربعین مورد توجه شیعیان، اهل سنت و مسلمانان دو کشور و حتی بقیه کشورها قرار گیرد.

وی گفت: سعودی‌ها حتی توان انحرافات تجمعات در عراق علیه ایران را ندارد و به همین دلیل به سمت عوامل بعثی و سلبریتی‌های عراقی وابسته به انگلیس و آمریکا رفته است.

وی گفت: ملت عراق اعم از شیعه و سنی، هیچ وقت افتخار تاریخی خود را درباره میزبانی زائران اربعین از دست نخواهد داد زیرا معنویت و آثار و برکات آن را همواره درک کرده و با هیچ چیزی عوض نخواهد کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار