در چارچوب بازی‌های هفته هفتم لیگ آزادگان، امروز شنبه، ۱۸ تیم حاضر در این مسابقات به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته هفتم رقابت‌های لیگ آزادگان از امروز شنبه، با برگزاری ۹ دیدار پیگیری خواهد شد.

تلاش زردپوشان شیرازی برای بازگشت به صدر

فجرسپاسی که با تساوی در بازی خانگی هفته گذشته برابر آرمان گهر صدر جدول را از دست داد و با ۱ امتیاز کمتر از خوشه طلایی و مس رفسنجان به رده سوم جدول سقوط کرد، این هفته باید در بابل به مصاف رایکا این شهر برود که با مربی جدیدش هم نتوانسته نتیجه بگیرد و اکنون با ۳ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد. زردپوشان شیرازی برای بازگشت به صدر باید ۳ امتیاز این بازی را بگیرند و امیدوار به لغزش خوشه طلایی و مس رفسنجان باشند.

کار دشوار خوشه طلایی برای حفظ صدرنشینی

خوشه طلایی صدرنشین که در نخستین فصل حضورش در لیگ یک توانسته عملکرد بسیار خوبی برجای بگذارد، در بازی هفته هفتم میهمان مس کرمان خواهد بود. با وجود این که مس تاکنون عملکرد متوسطی داشته و با کسب ۸ امتیاز از ۶ بازی گذشته از تیم‌های میانه جدولی به شمار می‌رود، نمی‌توان گفت خوشه طلایی کار آسانی برای حفظ صدر دارد، زیرا شاگردان مجتبی حسینی در بازی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برابر تیم قدرتمند بادران به پیروزی رسیدند تا نشان دهند در کرمان شرایط سختی برای حریفان خود ایجاد می‌کنند.


بیشتر بخوانید: نیمکت‌های لرزان تیم‌های لیگ یکی


پیروزی خارج از خانه مقابل قشقایی، راه به فراموشی سپردن حذف از جام حذفی

پس از آن که رضا عنایتی از سرمربیگری قشقایی استعفا داد، هیچ تغییری در وضعیت این تیم ایجاد نشد و آن‌ها با سرمربی موقت خود به توفیقی نرسیدند. آن‌ها این هفته میزبان بادرانی خواهند بود که در بازی گذشته ثابت کرده یکی از اصلی ترین مدعیان صعود به لیگ برتر است. شاگردان فرهاد کاظمی با ۱۲ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند و قصد دارند با پیروزی در بازی این هفته، شکست خود در بازی جام حذفی برابر مس را به فراموشی بسپارند.

احمدزاده در سودای کسب نخستین ۳ امتیاز با ملوان

بازگشت محمد احمدزاده به نیمکت مربیگری ملوان تاکنون برای این تیم شمالی خوش یمن نبوده و آن‌ها در ۲ هفته گذشته نتیجه را به حریفان واگذار کردند. احمدزاده که ملوان را در شرایط بسیار بدی تحویل گرفت، تاکنون نتوانسته برای برون رفت تیمش از بحرانی که گریبان گیر آن شده کاری کند. ملوان این هفته در ورزشگاه خانگی خود به مصاف گل ریحان البرز می‌رود که در بازی مرحله یک شانزدهم جام حذفی نشان داد برابر تیم بزرگی مانند استقلال هم دست و پا بسته نیست و بازیکنان باتجربه آن که بعضا سابقه بازی در تیم‌های لیگ برتری را دارند، از روحیه جنگندگی بالایی برخوردارند.


بیشتر بخوانید: عنایتی از سرمربیگری قشقایی استعفا کرد


تقابل مدعی صعود و گزینه سقوط در اراک

آلومینیوم اراک از دیگر تیم‌های مدعی این فصل است که در چند هفته گذشته عملکرد خوبی داشته است. تیم اراکی که با هدایت محمود فکری خود را در قامت یک مدعی تمام عیار نشان داده، در بازی هفته هفتم باید به مصاف نیروی زمینی برود که با کسب نتایج نه چندان قابل قبول در رده هفدهم ایستاده است. آلومینیوم میزبان نیروی زمینی است و به نظر نمی‌رسد شاگردان فکری در این دیدار خانگی کار سختی داشته باشند.

شاگردان باهنر در سودای فرار از قعر

بدون شک ضعیف‌ترین تیم فصل جدید، تیم تازه لیگ یکی شده علم و ادب است که با رکورد ۱۰۰ درصد باخت در ۶ بازی گذشته آمار قابل تاملی برجای گذاشته است. علم و ادب باید در خانه به مصاف استقلال خوزستانی برود که با ۴ امتیاز جایگاه سیزدهم جدول را در اختیار دارد و شرایطش خیلی بهتر از حریف تبریزی نیست.

لاجوردی پوشان با کوهی از مشکلات به مصاف نود می‌روند

در ادامه مشکلات تیم‌های گیلانی، این بار مالک داماش گیلانیان از سمت خود استعفا داد و با تحویل داماش به اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان این تیم هم وارد بحران مدیریتی و مالکیتی شد. لاجوردی پوشان گیلانی تاکنون هیچ مبلغ دریافتی در فصل جدید نداشتند و طبیعی است که بازی کردن در این شرایط برای هر تیمی دشوار است، به ویژه برای داماش که در هفتمین جدال خود در فصل جدید باید با نود ارومیه که نتایج قابل قبولی گرفته دیدار کند. داماش میزبان این بازی خواهد بود.


بیشتر بخوانید: خطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی بیخ گوش ملوانان

 جدال تیم‌های میانه جدولی در پاکدشت

در دیگر بازی این هفته نیز سرخپوشان پاکدشت میزبان سپیدرود خواهد بود. سرخپوشان در صورتی که بتوانند در این بازی برابر میهمان خود به پیروزی برسد، می‌تواند صعودی ۱، ۲ پله‌ای در جدول داشته باشد. شاگردان نظر محمدی در تیم سپیدرود با ۱۱ امتیاز و تفاضل گل ۳+ در رده هشتم ایستادند و سرخپوشان با ۸ امتیاز و تفاضل گل ۱_ در رده دهم قرار دارند.

صعود به صدر در گرو پیروزی برابر آرمان گهر

تقابل آرمان گهر سیرجان و مس رفسنجان از دیگر بازی‌های این هفته میان تیم‌های بالای جدول و تیم‌های قعرنشین است. مس رفسنجان که هم امتیاز خوشه طلایی است و حتی تفاضل گل برابری با رقیب ساوه‌ای خود دارد، در پایان هفته ششم به رده دوم صعود کرد. در طرف دیگر آرمان گهر قرار دارد که با ۴ تساوی و ۲ شکست، ۴ امتیازی است و بر حسب تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال خوزستان و قشقایی در رده دوازدهم جدول جای گرفته است. مس رفسنجان در صورت پیروزی در این دیدار خارج از خانه شانس رسیدن به صدر جدول را دارد.


بیشتر بخوانید: اتفاق عجیب در تیم لیگ یکی!/ چک دزدی در دستان دروازه بان!

برنامه بازی‌های این هفته به شرح ذیل است:

رایکا بابل - فجر سپاسی  ۱۵:۰۰

داماش گیلان - نود ارومیه  ۱۵:۰۰

ملوان - گل ریحان البرز  ۱۵:۰۰

قشقایی شیراز - بادران تهران  ۱۵:۰۰

سرخپوشان پاکدشت - سپیدرود رشت  ۱۵:۱۵

شهرداری تبریز - استقلال خوزستان  ۱۵:۱۵

آلومینیوم اراک - نیروی زمینی  ۱۵:۱۵

مس کرمان - خوشه طلایی ساوه  ۱۵:۴۵

آرمان گهر - مس رفسنجان  ۱۷:۴۵

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار