رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۶۴۶ عملیات در ۴۷ وظیفه سازمان آتش‌نشانی همدان انجام شده است.

انجام  ۲ هزار و ۶۴۶ عملیات در ۴۷ وظیفه سازمان آتش‌نشانی همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا بیاناتی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان گفت : در ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۶۴۶ عملیات در ۴۷ وظیفه سازمان آتش‌نشانی همدان انجام شده است.

او با اشاره به اینکه در بخش آتش‌سوزی ۳۷ وظیفه انجام می‌شود، بیان کرد: در حوادثی همچون رانندگی، چاه‌ها، ارتفاعات، مواد سمی و شیمیایی و رادیو اکتیو، فرشتگان نجات آتش‌نشانی وارد عمل می‌شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با اشاره به اینکهاز ابتدای سال جاری تا پایان شهریور یک‌هزار و ۳۸۰ عملیات آتش‌نشانی در شهر همدان اجرا شد، افزود: همکاران آتش‌نشان در امتداد دفاع مقدس جهاد می‌کنند.

بیاناتی تاکید کرد: به همه دستگاه‌های مربوطه با ارسال نامه ابلاغ کردیم تا واحد‌های تجاری را پیش از دریافت جواز فعالیت به سازمان آتش‌نشانی ارجاع دهند.

او ادامه داد: ما آموزش‌های لازم را به صورت رایگان به آن‌ها اراِئه می‌دهیم و تجهیزات مورد نیاز اطفای حریق را برای تهیه به آن‌ها معرفی می‌کنیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با اشاره به اینکه به دنبال اجرای طرحی برای شناسایی مناطق و اماکن ناایمن در برابر حوادث آتش‌سوزی هستیم، بیان کرد: در شش ماه نخست امسال به طور متوسط هر روز ۱۳ مورد عملیات آتش‌نشانی در همدان اجرا شده است.

بیاناتی بابیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال یک هزار و ۳۸۰ عملیات آتش‌سوزی در همدان اجرا شد، اضافه کرد: این عملیات‌ها شامل ۱۳۴ مورد مکان مسکونی، ۵۰ مکان تجاری، ۱۲۴ خودرو سبک و سنگین،۱۲ انبار، هشت ساختمان اداری، ۲۴ زمین زراعی، ۷۴ باغ و فضای سبز و ۸۰۳ مورد گیاهان خودرو می‌شود.

او گفت: در این مدت ۵۸ تن در حوزه اطفای حریق نجات یافته، یک کشته و ۱۹ زخمی داشتیم و یک تن از همکاران آتش‌نشان نیز زخمی شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با اشاره به اینکه در حوزه خدمات ایمنی نیز ۹۹۵ عملیات، اجرا شده که هفت مورد آن خارج از شهر بوده است، افزود: در این حوزه ۷۲۶ تن از افراد نجات یافته، ۶۵ زخمی و ۱۲ فوتی داشتیم.

بیاناتی با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال در حوزه پیشگیری یک‌هزار و ۱۷۵ مورد عملیات انجام شده است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۱۵ مورد پروانه ایمنی ساختمان و ۱۸۷ مورد پایان کار ساختمان صادر شده است.

او  اینکه رویکرد سازمان آتش‌نشانی، ایمن‌سازی از درون ساختمان‌ها است، اظهار داشت: چهار هزار و ۵۲۲ تن در ۶ ماه نخست امسال در همدان آموزش داده شدند که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها این میزان در نیم سال دوم سال افزایش چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام/د.ا

۱۳۸۰ عملیات آتش‌نشانی در همدان اجرا شد

منبع: ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.