آمریکا هفته گذشته بیش از ۳۰۰ تریلی حامی کمک‌های تسلیحاتی خود را به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان گروه‌های ی‌پ‌گ/ پ‌ک‌ک در سوریه منتقل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، منابع محلی در سوریه اعلام کردند آمریکا هفته گذشته بالغ بر ۳۰۰ تریلی حامل مصالح ساختمانی و تجهیزات نظامی و ماشین آلات را به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان ی‌پ‌گ/ پ‌ک‌ک در سوریه منتقل کرد.

بر اساس این گزارش٬ کاروانی که هفته گذشته وارد منطقه مذکور شد محموله‌ها را در پایگاه‌های مختلف آمریکایی در سوریه تقسیم کرد.

آمریکا در ادامه حمایت نظامی خود از ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک، که ترکیه آن‌ها را گروه تروریستی می‌داند، در شمال سوریه روز ۲۱ سپتامبر ۲۰۰ کامیون کمک لجستیک برای این گروه ارسال کرد.

آمریکا در ۱۰ اوت امسال به مناطق داخلی سوریه که از سوی ی‌پ‌گ/ پ‌ک‌ک اشغال شده‌اند، حدود ۷۰ تریلی حامل زره‌پوش‌های نظامی، مسکن‌های پیش‌ساخته و بولدوزر‌ها تحویل داده بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، نیز در ۲۶ ژوئیه از آمریکا انتقاد کرد و گفت: به پ‌ی‌د (ی‌پ‌گ) ده‌ها هزار تریلی حامل سلاح، مهمات و سایر تجهیزات نظامی را به طور رایگان ارسال می‌کنند. برای  چه کسی ارسال می‌شود؟ به گروه تروریستی پ‌ک‌ک و حامیان آن. چه کسی ارسال می‌کند؟ کسانی که خود را به عنوان شریک راه‌بردی ما جلوه می‌دهند، ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار