گروهی از باستان شناسان موفق شدند ابزار‌های شکار ۴۵ هزار ساله‌ای را در سریلانکا کشف کنند که انسان‌ها برای شکار حیوانات از آن استفاده می‌کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  این ابزار‌ها به عنوان قدیمی‌ترین لوازم انسانی که تا کنون ساخته شده است در جنگل‌های بارانی آسیای جنوبی کشف شده است. قدیمی‌ترین ابزار‌های شناخته شده از جنگل‌های بارانی آسیای جنوبی در سریلانکا یافت شده اند.


بیشتربخوانید : کشف پیکر چندهزارساله یک کشتی‌گیر + تصاویر


نکته مهم درباره کشف مذکور این است که باستان شناسان تا پیش از این تصور می‌کردند که جنگل‌های بارانی مانعی برای گسترش تمدن و زندگی بشر ایجاد می‌کنند. این نکته به ویژه در مقایسه با اروپا و آفریقا مورد تصور بود. اما این کشف نشان می‌دهد در جنگل‌های بارانی نیز تعداد زیادی از افراد زندگی می‌کرده اند.

ابزار‌های شکار ۴۵۰۰۰ ساله کشف شد + عکس

درواقع کشف این ابزار‌ها که گمان می‌رود سلاحی برای کشتن حیواناتی بوده که پشت درختان پنهان می‌شده اند، نشان می‌دهد که تنوع نژادی بشر متنوع‌تر از آن چیزی است که تا کنون تصور می‌شد. این ابزار‌ها هم زمان با شکل گیری ساختار‌های پیچیده اجتماعی اجازه سازگاری انسان با زندگی در جنگل‌های بارانی را ارائه می‌کرده است.

باستان شناسی از موسسه مکس پلانک آلمان با هدف بررسی علوم تاریخ بشر ابزار‌هایی که به حدود ۴۸۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. ساخت این نوع ابزار‌ها مانند نیزه‌ها، که توسط فرهنگ‌هایی با استراتژی‌های شکار پیشرفته استفاده می‌شد، در این منطقه قابل توجه است.

افزون بر این ها، محققان در کنار ابزار‌های یافت شده در غار فاهاین تصاویری یافته اند که از مناظر مختلف ثبت شده است. در حالی که به تحقیقات بیشتری برای تعیین دقیق نحوه استفاده از این ابزار‌های سنگی مورد نیاز خواهد بود این تیم باستان شناسی معتقد است که احتمالاً این ابزار‌ها برای شکار و کشتن طعمه‌های درختی مانند میمون‌ها و سنجاب‌های درختی استفاده می‌شده اند.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار