علی فرهادی گفت:باید پایه‌های عقیدتی، اخلاقی و مذهبی مردم تقویت شود تا شاهد کاهش فساد‌های موجود در کشور باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی فرهادی، معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری در جلسه طلاب و فضلای فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت که در مدرس امام خمینی (ره) مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار شد، اظهار کرد: سلوک و رفتار علما و روحانیون ناشی از تعلیمات دینی است و مردم نیز از این اعمال و رفتار شما بزرگواران درس می‌گیرند.

او ادامه داد: وزارت دادگستری تنها وزارتخانه به عنوان رابط بین قوه قضائیه، دولت و مجلس است و یکی از وظایف معاونت پارلمانی و حقوقی این وزارت، ارائه لوایح به مجلس شورای اسلامی و پیگیری آن است.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری گفت: یکی از کار‌هایی که حوزه‌های علمیه می‌تواند انجام دهد، پاسخ به برخی از سؤالات فقهی و قضایی است؛ چراکه سوالات و پرسش‌های بسیاری وجود دارد که باید به آنان پاسخ داد.

فرهادی تصریح کرد: یکی از وظایف این وزارت، صندوق داری بیت المال است که در موارد خاص از این صندوق برای پرداخت برخی موارد استفاده می‌شود.

او بیان کرد: از جمله مباحثی که حوزه علمیه می‌تواند در آن ورود کند، پاسخ به سوالات غیرمسلمانان داخل کشور در مباحث قضایی و فقهی است که سؤالاتی را داشته و مشکلاتی را به وجود آورده است.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری اظهار کرد: امروز به عنوان مثال اختلافاتی در موضوع دیه در کشور وجود دارد که حوزه علمیه باید در آن ورود نماید و پاسخگوی نیاز‌ها باشد.

فرهادی گفت: پویایی دین در مباحث روز جامعه از ضروریاتی است که با آینده نگری می‌توان جلوی مشکلات موجود را گرفت؛ به عنوان مثال امروز شاهد ازدواج‌های جدید همچون ازدواج سفید هستیم که باید با آینده نگری جلوی این مشکلات را گرفت.

او  عنوان کرد: امروز موضوعاتی همچون «تحکیم مبانی خانواده»، «ثبات زوجیت» و ... در دستور کار است و کار‌هایی در این زمینه آغاز شده که حوزه علمیه می‌تواند کمک کار ما در این موضوعات باشد.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری تصریح کرد: آینده نگری از ضروریات جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه این انقلاب قرار است به انقلاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل شود و با آینده نگری می‌توانیم از مشکلات موجود در این مسیر بکاهیم.

فرهادی با اشاره  به فساد‌های موجود در کشور گفت: باید پایه‌های عقیدتی، اخلاقی و مذهبی مردم تقویت شود تا شاهد کاهش فساد‌های موجود باشیم.

او اظهار داشت: دیندار کردن و دیندار نگه داشتن بازار در سلامت جامعه مؤثر است و باید در این زمینه کار کرد.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری در ادامه به برخی از دلایل مشکلات اقتصادی امروز کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز کشور، خیانت در امانت  برخی از مردم است؛ چراکه در چندسال اخیر شاهد بودیم که برخی از افراد با دریافت ارز‌های دولتی، اقلام مایحتاج کشور را وارد نکرده و در عرصه‌های دیگر هزینه کردند و خیانت در امانت کردند.

فرهادی ادامه داد: رعایت نکردن حقوق مردم از دلایل مهم مشکلات امروز کشور است و به همین دلیل، شاهد اخلال در نظام ارزی هستیم؛ چون حقوق مردم برای آنان ارزش نداشته است.

او تصریح کرد: فساد در کشور سیستماتیک نیست؛ اما سوءاستفاده کنندگانی در داخل وجود دارند که از این فرصت‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند و با وضع قوانین محکم و درست می‌توانیم با این مباحث برخورد نماییم.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری بیان کرد: امروز به عنوان مثال مالیات معوق کشور می‌تواند هزینه دو سال کشور را تأمین نماید؛ اما متأسفانه اصلا قابل وصول هم نیست و با وضع قوانین درست می‌توانیم جلوی متخلفان را بگیریم.

انتهای پیام/ش

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار