رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) تأکید کرد که میزبان المپیک ۲۰۳۲ در سال آینده مشخص نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان نشست کمیته بین المللی المپیک، رئیس توماس باخ، (IOC) تاکید کرد که هیچ تصمیمی در مورد میزبان بازی‌های المپیک تابستانی و پارالمپیک ۲۰۳۲ در سال آینده اتخاذ نخواهد شد.

در این نشست روسای دو «کمیته میزبان آینده» بازی های المپیک تابستانی و زمستانی معرفی شدند.

کریستین کلاستر آسن از نروژ و اوکتاویان موراریو از رومانی به ترتیب به عنوان روسای این کمیته‌ها معرفی شده اند و قرار است نقش اساسی در اعطای میزبانی بازی‌های المپیک داشته باشند.

ایجاد این کمیته‌ها به دنبال تصویب تغییرات گسترده در روند انتخاب میزبان بازی‌ها در جلسه ماه ژوئن IOC در لوزان است.

از جمله تغییرات اساسی که توسط کمیته‌ای به رهبری «جان کوتس» استرالیایی ارائه شد، که به اتفاق آرا به تصویب رسید، پایان دادن به سنت انتخاب میزبان المپیک بعدی، هفت سال قبل از آغاز بازی‌های آن دوره بود.

همچنین توافق شد که کمیسیون‌های بالقوه قدرتمند «میزبان آینده» برای کنترل انتخاب شهر‌ها و کشور‌ها برای برگزاری بازی‌ها ایجاد شود.

کمیسیون زمستانی بلافاصله کار خود را با هدف انتخاب شهر میزبان برای بازی‌های المپیک جوانان زمستانی ۲۰۲۴ و المپیک زمستانی ۲۰۳۰ و بازی‌های پارالمپیک آغاز می‌کند.

«باخ» فاش کرد که کمیسیون المپیک تابستانی فرصت بیشتری برای گفتگو با شهر‌ها خواهد داشت.

وی تأکید کرد که میزبان المپیک تابستانی سال ۲۰۳۲ (که در ابتدا حدس زده می‌شد «بریزبین» استرالیا از شانس بیشتری برخوردار است) سال آینده اعطا نخواهد شد.


بیشتر بخوانید:

تماشاگران مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ از عکس برداری منع شدند


انتهای پیام/

آخرین اخبار از المپیک ۲۰۳۲ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار