با توجه به جایگاه کاریزماتیک سردار سلیمانی که به گواهی خود بی بی سی از سطح ایران فراتر رفته رسانه دولتی انگلیس می خواهد روایتی انحرافی از وی به مخاطبان خود عرضه کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از پخش گفتگوی سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده پیروز و محبوب نیروی قدس سپاه پاسداران در تلویزیون، رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی که به‌شدت مورد استقبال افکار عمومی قرار گرفت، شبکه بی بی سی فارسی در گزارشی تحت‌عنوان "گفتگو با قاسم سلیمانی؛ چرا حالا؟ " کوشید ابعاد این مصاحبه را ارزیابی کند.

دست و پا زدن شبه رسانه ملکه برای کمرنگ کردن چهره سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» / وقتی «BBC» آدرس غلط می‌دهد!


بیشتربخوانید: شکست طرح ترور سردار سلیمانی به روایت رئیس سازمان اطلاعات سپاه + فیلم


در این گزارش آمده است: گفتگو با سرلشکر قاسم سلیمانی زمانی پخش شد که روحانی دست خالی از نیویورک برگشته و دیدگاه آیت الله خامنه‌ای تقویت شده که معتقد است با امریکا باید از موضع قدرت برخورد کرد. شاید تصادفی نباشد که این گفتگو، شب پیش از دیدار فرماندهان سپاه با آیت‌الله خامنه‌ای پخش شد و رهبر جمهوری اسلامی در همین دیدار، ضمن تأکید بر بی‌حاصل بودن تلاش برای نجات برجام، به سپاه پاسداران توصیه کرد فعالیت‌هایش در خارج از خاک ایران را گسترش دهد.

رسانه دولتی انگلیس خاطرنشان ساخت: حمله به تأسیسات شرکت نفت عربستان سعودی (آرامکو)، اسارت شماری از نظامیان سعودی به‌دست متحدان ایران در یمن و درگیری مرزی حزب الله لبنان و اسرائیل، تازه‌ترین مواردی‌اند که به پای فعالیت‌های فرامرزی سپاه پاسداران نوشته شده‌اند. جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله با اسرائیل که محور سخنان سرلشکر سلیمانی بود، هنوز در خاطره مردم منطقه زنده است. این جنگ برای بسیاری از مردم جهان اسلام غرورآفرین بود. جهان عرب که هنوز از چند شکست از اسرائیل سرشکستگی عمیقی دارد، از اینکه نیرویی عربی توان ایستادگی در برابر ارتش قدرتمند اسرائیل را داشته به خود بالید.

بی بی سی در ادامه افزود: گرچه در جنگ ۳۳ روزه پشتیبانی ایران از حزب‌الله آشکار بود، اما به‌نظر می‌رسد جمهوری اسلامی این روز‌ها ضروری دانسته که به همسایگانش یادآور شود، حزب‌اللهی که در آن زمان برایشان غرورآفرین بود، ایران را پشت خود داشت و قاسم سلیمانی که اکنون نماد قدرت نظامی ایران شده، در سراسر آن جنگ، وسط معرکه و در رأس فرماندهی این جنگ حضور داشته است.

در قسمت دیگری از گزارش بی بی سی چنین آمده است: سرلشکر سلیمانی در این گفتگو خاطراتی جالب توجه و تأثیرگذار از جنگ در لبنان بیان کرد و برای نخستین بار جزئیاتی از ابعاد نظامی فعالیت حزب‌الله در این جنگ را مطرح کرد؛ اما در بُعد سیاسی و تاریخی، مهمترین ویژگی این گفتگو، پاسخ به سؤالی بود که در ۱۳ سال اخیر درباره جنگ ۳۳روزه مطرح بوده: آیا حزب‌الله در آن زمان با تأیید ایران وارد جنگ با اسرائیل شد یا اینکه ایران را در برابر عمل انجام شده گذاشت؟ سرلشکر سلیمانی توضیح داد که در طرح عملیات حزب‌الله برای عبور از مرز و به اسارت گرفتن دو نظامی اسرائیلی، حضور داشته و هنگام آغاز این عملیات در لبنان بوده؛ در نتیجه، این عملیات با هماهنگی و تأیید ایران بوده است.

همچنین «پوریا ماهرویان» عضو تحریریه بی بی سی فارسی نیز با حضور در استودیوی پخش زنده، تلاش کرد تحلیلی با رویکرد سیاسی ـ جناحی ارائه دهد.

وی گفت: اخیرا آقای سلیمانی بیشتر در رسانه‌ها مطرح می‌شود و برخی از مطرح شدن نام او برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند.

ماهرویان در همین زمینه اضافه کرد: آقای سلیمانی شاید اکنون در جایگاهی بالاتر از ریاست جمهوری است؛ او به‌مثابه یک قدرت منطقه‌ای و فرمانده یکی از نیرو‌های چهارگانه سپاه است و محبوبیت و نفوذش نزد آقای خامنه‌ای بسیار بالاست.

عضو تحریریه بی بی سی در بخش دیگری از این گفتگو سعی کرد چنین القا کند که ممکن است با تصمیم رهبری، سردار سلیمانی مأمور شود خود را در انتخابات بعدی از جانب اصولگرایان نامزد کند!

ویدئو| آدرس غلط عضو تحریریه بی بی سی در مورد احتمال کاندیداتوری سردار سلیمانی در انتخابات ریاست‌جمهوری

گفتنی است با توجه به جایگاه کاریزماتیک و الهام‌بخش سردار سلیمانی که به گواهی خود بی بی سی و سایر ناظران بیرونی از سطح ایران فراتر رفته و محبوبیتی معنوی به فرمانده نیروی قدس سپاه بخشیده است، رسانه دولتی انگلیس از طریق آدرس غلط دادن می‌خواهد روایتی انحرافی به مخاطبان خود عرضه کند و توفیقات این چهره انقلابی را تا حد منازعات جناحی تقلیل دهد.

منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

آدرس‌های درست و غلط بی‌بی‌سی درباره سردار سلیمانی +فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سعید فروزان
۱۹:۱۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
واقعا که این تحلیلگران ایرانی نما و شبکه بی بی سی بسیار نادان و بیسواد و فاقد اطلاعات هستند ، ایشان فرمانده کل جبهه مقاومت آست ، یعنی یک منطقه و یک سردار
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۲۲:۲۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
زنده باد سردار محبوب ما سردار حاج قاسم سلیمانی مرد بزرگی که ابهت اسرائیل را درهم شکست انشالله روزی برسد ایشان همراه همه ی رزمندگان مقاومت در قدس شریف نماز بخوانند
Iran (Islamic Republic of)
sina
۲۳:۳۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
ما از خدامونه یکی مثل ایشون رئیس جمهورمون باشن
Iran (Islamic Republic of)
حسین مولا
۲۲:۱۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
به نظر من که سپاه مثل سردار سلیمانی زیاد داره و رو نمی کنه
و با ترور یه سردار هیچ کاری نمیتونن از پیش ببرن همونطور که اول انقلاب با کلی ترور مغزهای متفکر انقلاب همچنان پیش رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
سلام درودبی پایان برسردارقلب ها حاج قاسم سلیمانی عزیزدوست داشتنی سلام درودانبیاء والیای خدابرحاج قاسم سلیمانی فاتح کل مفتوحات.جانم فدات سردار....قربون عظمت اسمت برم که تمام ابرقدرتهای جهان روبه زانودرآوردی شیرمردجبهه های حق علیه باطل.پیشمرگتم سردار...بدون شک تردیدخداوندحافظت خواهدبودتازمان ظهورمولایمان (مهدی موعودعج)......عطرپاک نفست دردل ماجاریست#ای فراسوی زمان دردل ماجاداری.فدات سردار.حسودان دشمنات نابودباد.جوانیم فدات (خاک پات عباس ک)
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۲۱:۵۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
سردار تاج سره سردار ای کاش بجای رئیس جمهور بود و خودش تصمیم میگرفت ک کی و کجا سمت داشته باشه ک اینهمه اختلاصو دزدی نشه
Slovakia
افسانه
۲۱:۱۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
غرب باید بداند که می‌داند سردار در تمام قلب تک تک ایرانیها است ملت و دولت ایران قدردان این سردار بزرگ هستند شخصیتی متشخص شجاع نجیب مرگ بر بدخواهان سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
اسداله رضایی
۲۰:۴۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
حاج قاسم نمادانسانیت ومرهم کهنه زخم برپیکره بشریت است. حاجی جایگزین تمام نداشتهای ماست خدایابسلامت دارش
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۰:۳۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر انگلیس و شبکه ی بهائی بی بی سی
آرزوی نابودی و حتی تضعیف ایران را به گور خواهید برد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
چرنو پرتایی که اینا میگن مث این میمونه که بگی روشنی روز از خورشید نیست..سردار سلیمان سردار دلهاست اینو کل دنیا میدونه
Iran (Islamic Republic of)
شوذب
۱۹:۳۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
بی بی سی ازدست سردارماعصبانی باش وازاین عصبانیت بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ساعدی
۱۸:۴۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
کور خوندن بخوان خرابش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
اگه رئیس جمهور بشه که چی میشه !!! به به ایرانی ابادتر رو خواهیم دید.
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
فقط مرگ بر انگليس و اجنبى هاى وطنى ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
زنده بادسرداراسلام حاج قاسم .دشمنان در مقابل سپاه عاجزودرمانده شده اندوچاره ای ندارند جزفرافکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
آقای قاسم سلیمانی یه شخصیت بزرگ جهان اسلام است مثل سید حسن نصرالله و امام خامنه ای فراتر از کاندیداتوری در ایران هست ایشان در قلوب تمام مردم خاورمیانه از افغانستان پاکستان ایران عراق سوریه یمن لبنان فلسطین ترکیه قطر بحرین کویت عمان و کرد ترک بلوچ فارس ترکمن عرب مسلمان ایزدی شیعه سنی مسیحی و حتی یهودی ها هم این مردان رو حامی خودشون میدونن و در قلوب همه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
و این نتیجه اخلاص در عمل است