وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تبادلات تجاری ایران با کشور‌های اورآسیا از آبان امسال آغاز می‌شود که یکی از بهترین فرصت‌های ممکن برای توسعه و افزایش صادرات استان‌های شمالی ایران به ویژه گیلان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های صادراتی گیلان به کشور‌های حاشیه دریای خزر گفت: ضرورت دارد از روابط استراتژیک خود با کشور‌های حاشیه خزر برای توسعه مبادلات تجاری بهره برداری بهینه شود.

او با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در فرصت‌های صنعتی و معدنی گیلان افزود: این وزارتخانه در راستای توسعه متوازن صنایع در بخش‌های مختلف کشور از حضور سرمایه‌گذاران در گیلان حمایت می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دغدغه‌های موجود در تامین نقدینگی مورد نیاز واحد‌های تولیدی گفت: انتظار می‌رود در این خصوص با اعمال مدیریت دقیق‌تر، اولویت بندی با طرح‌هایی باشد که دارای ظرفیت‌های تثبیتی توسعه بوده و به ایجاد اشتغال و فعال سازی اقتصاد استان بیشتر کمک کند.

رحمانی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۴۱۰ طرح صنعتی در گیلان دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد است که می‌تواند در تخصیص منابع مالی جزو اولویت‌ها باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات مؤثر در حوزه صنایع پوشاک در کشور گفت: گیلان استعداد و ظرفیت‌های بیشماری برای توسعه صنعت پوشاک دارد و حتی می‌تواند به قطبی در صنعت پوشاک کشور تبدیل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به اهمیت توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات به ویژه محصولات کشاورزی مهم و استراتژیک در گیلان گفت: این استان تولیدات و ظرفیت‌های کالایی مناسبی برای صادرات دارد که نیازمند بهره مندی از صنایع بسته بندی و همچنین صنایع وابسته به آن است که می‌توان یک شهرک صنعتی تخصصی برای استفاده از این ظرفیت مهم در گیلان ایجاد کرد.

انتهای پیام/اص

نشست وزیر صمت با اعضای مجمع نمایندگان گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.