مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: آمار ورود گردشگر داخلی به استان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری هفت درصد و خارجی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری ظهر امروز در همایش کسب و کارطلایی صنعت گردشگری که به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: مقوله اشتغال در قالب گردشگری با شعار «گردشگری، آموزش، مهارت و اشتغال پایدار» برای ما مهم است و از گردشگری می‌توان به عنوان یک کسب و کار طلایی یاد کرد.

او افزود: ایده‌های موفق در گردشگری زیاد است، برای ایده‌پرداز‌ها کارگاه چند روزه برگزار می‌شود تا ایده‌ها که برای استان پیشنهاد می‌کنند در یک بانک اطلاعاتی نگهداری شود.

قادری گفت: آمار ورود گردشگر داخلی به استان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری هفت درصد و خارجی ۴۰ درصد افزایش یافته و در مرز‌ها نیز ۸۴ درصد ورود گردشگر به استان افزایش داشته است.

او  با بیان اینکه تا پایان سال برگزاری ۵۰ جلسه کارگروه تسهیل برای استان پیش‌بینی شده است، بیان کرد: از ابتدای سال ۱۷۸ مورد تقاضای گردشگری ثبت شده، ۴۸ موافقت اصولی با ۵۶۱ میلیون تومان اعتبار و اشتغالزایی ۸۱۰ نفر داشته‌ایم.

قادری تاکید کرد: پروژه‌های سلامت در دست احداث استان ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بوم‌گردی‌های استان فعال شده و سعی شده با مدیریت صحیح همکاری بین بخشی، خلع‌ها را پر کنیم و ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد حوزه گردشگری را با جدیت دنبال و احیا کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از خدمات ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان خبر داد و افزود: ما باید با توجه به ظرفیت‌های استان آن را معرفی کنیم.

انتهای  پیام/ز

 

 

۷۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان  کرمانشاه فعالیت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.