مارتا زیاکووا، نامزد سمت مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل برجام شد.

نامزد سمت مدیرکلی آژانس: ایران باید به اجرای کامل برجام بازگرددبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مارتا زیاکووا، نامزد سمت مدیرکلی آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه به این خبرگزاری اعلام کرد توافق هسته‌ای ایران می‌تواند با حسن نیت حفظ شود نه تحریم.

وی در ادامه گفت: گرچه ایران از اجرای توافق هسته‌ای عایدی چندانی نداشته، اما باید به اجرای کامل برجام بازگردد. در مقابل طرف‌های باقی‌مانده هم باید راهی برای کمک به اقتصاد ایران بیابند.

آمریکا اردیبهشت ۹۷ در اقدامی غیرقانونی از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی –موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) – که مورد تایید جامعه جهانی بود، خارج شد و همه تحریم‌هایی را که طبق مفاد این توافق لغو شده بودند، بازگرداند. شرکای اروپایی برجام در واکنش به این اقدام آمریکا تنها به ابراز تاسف و وعده‌های توخالی مبنی بر تلاش برای بهره‌مندی ایران از مزایای برجام بسنده کردند.

پس از گذشت بیش از یک سال و اعمال سیاست فشار حداکثریِ واشنگتن و همچنین عدم واکنش مناسب از سوی اروپایی‌ها، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت برخی از تعهدات خود را در قبال این توافق کاهش دهد؛ اقدامی که طبق مفاد برجام قانونی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
فقط ایران یا همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
ایران بایستی به راه کاهش تعهدات خود ادامه دهد و تا اروپاییان بطور کامل ، تعهدات خود را انجام نداده اند ، عقب نشینی نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
باشه..منتظر بودیم بگی عجوزه
Germany
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
چرا برگرده؟
مگه اروپایی ها کاری کردن؟!!!
آخرین اخبار