رئیس اورژانس فارس گفت: ظهر امروز ۱۱ تن در استخری در شیراز بدلیل نامعلومی دچار مسمومیت و به بیمارستان منتقل شدند.

مسمومیت با گاز کلر حادثه ساز شدمحمد جواد مرادیان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در تشریح این خبر گفت: این حادثه در ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه ظهر به مرکز پیام اورژانس شیراز اعلام شد و بلافاصله سه تیم امدادی اورژانس و اتوبوس امبولانس به محل اعزام شدند.

او در ادامه افزود: ۱۱ مصدوم که شامل ۹ کودک و ۲ بزرگسال بود با مراقبت های اولیه به بیمارستان منتقل شدند.

مرادیان بیان کرد: وضعیت مصدومان مطلوب گزارش شده است و علت این حادثه در دست بررسی است.

معمولا مسمومیت با کلر در برخی از استخرها رخ می دهد ، کلر یک ماده شیمیایی است که رشد باکتری در آب را مهار می کند. این ماده برای ضد عفونی کردن استخرهای شنا و آب آشامیدنی، دفع فاضلاب و زباله های صنعتی استفاده می شود. کلر یک ماده فعال در محصولات تمیز کننده نیز است .با توجه به موارد کاربرد این ماده مسمومیت با کلر نیز در استخرها قابل پیش بینی است.

کلر یک ماده شیمیایی است که رشد باکتری در آب را مهار می‌کند. این ماده برای ضد عفونی کردن استخر‌های شنا و آب آشامیدنی، دفع فاضلاب و زباله‌های صنعتی استفاده می‌شود. کلر یک ماده فعال در محصولات تمیز کننده نیز است. با توجه به موارد کاربرد این ماده مسمومیت با کلر نیز در استخر‌ها قابل پیش بینی است.

علایم و نشانه‌های مسمومیت با گاز کلر بسته به غلظت و زمان تماس با آن به اشکال مختلف ظاهر می‌شود.

در موارد برخورد با بیماران دچار مسمومیت‌های شدید، انجام اقدامات درمانی اورژانس، تثبیت بیمار و انجام حمایت‌های قلبی و تنفسی الزامی است. در صورت تماس استنشاقی، خروج سریع بیمار از محیط آلوده و انتقال وی به محلی با هوای آزاد و تازه توصیه می‌شود.
انتهای پیام/م

مسمومیت در استخر ۱۱ تن را راهی بیمارستان کرد

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
خب بزاریدوقتی تکمیل شدبعداطلاع رسانی کنید
آخرین اخبار