مجید غلامی سرمربی تیم ملی  واترپلو جوانان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا بیان کرد: تیم ملی جوانان واترپلو نسبت به تمرینات و سن پایین آنها در رقابت‌های قهرمانی آسیا عملکرد بسیار خوبی را ارائه داد. این تیم حدود ۲ ماه بدون هیچ بازی تدارکاتی تمرین کرد. همچنین ۴ ملی پوش این تیم می‌توانند در دوره‌های بعدی نیز شرکت کنند. تیم ما به دلیل کم سن بودن و اینکه اولین تجربه بازی رسمی برای آن‌ها محسوب می‌شد از نظر شرایط روحی و روانی تحت فشار بود. در بازی مقابل قزاقستان تیم ما دو پنالتی را گل نکرد و یک پنالتی را با بی تجربگی به تیم حریف داد. اگر در بازی مقابل قزاقستان تجربه به کمک ما می‌آمد می‌توانستیم در مقابل این تیم به پیروزی برسیم.


بیشتر بخوانید: ملی پوشان ایران به مدال برنز رقابت‌های واترپلو آسیا رسیدند


تیم ملی در قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشت/ برای آوردگاه جهانی نیاز به اردو تدارکاتی داریم/ سطح رقابت های جهانی با آسیا متفاوت است

او گفت: تیم ملی جوانان نزدیک به ۱۰ ماه دیگر باید در رقابت‌های جهانی شرکت کند. آوردگاه جهانی با رقابت‌های آسیایی بسیار متفاوت است، چرا که واترپلو یک ورزش اروپایی است و کشور‌های اروپایی در این رشته صاحب سبک هستند. سه تیم از آسیا برای رقابت‌های جهانی انتخاب شده است که خوشبختانه تیم ایران نیز جزو این ۳ تیم است. تیم ملی زمانی زیادی برای آوردگاه جهانی ندارد و  نباید روز‌های پیش رو را بیهوده  از دست داد و  باید از همین روز‌ها برای رقابت جهانی برنامه ریزی شود. این تیم برای اینکه در آوردگاه جهانی موفق باشد باید در اردو‌های تدارکاتی و سفر‌های برون مرزی شرکت کند. تیم ملی نوجوانان پشتوانه تیم ملی بزرگسالان است و هر چقدر این تیم را برای تیم بزرگسالان آماده کنیم در آینده تیم ملی قدرتمند تری خواهیم داشت. مسئولان باید به شرایط این تیم توجه بیشتری کنند تا بتوانیم به موفقیت برسیم. ما چند روز است که تازه از سفر هند بازگشته ایم و هنوز با فدراسیون جلسه‌ای برای برگزاری اردو نداشته ایم.

سطح واترپلو ژاپن از آسیا جداست

غلامی اظهار کرد: تیم ملی بازی به بازی در مقابل حریفان خود  بهتر شد. تیم ملی قزاقستان تدارکات بیشتری را در نظر گرفته بود و آن‌ها حدود ۳ سال در اردو بودند. به نظرم می‌توانستیم نایب قهرمانی را به دست بیاوریم و امیدوارم از این تجربه برای مسابقات آتی استفاده کنیم. تیم ملی ژاپن سطح بازی‌های خود را از آسیا جدا کرده است. این کشور چند سالی است که بر روی واترپلو خود سرمایه گذاری کرده است و جزو ۱۰ تیم برتر دنیا است. وقتی با سرمربی تیم ژاپن صحبت کردم او گفت که برای این تیم چهار سال سرمایه گذاری کردیم تا بتواند تیم‌ها را با اختلاف ببرد.


بیشتر بخوانید: حرکت جوانمردانه ملی پوش شنای ایران


تیم ملی در قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشت/ برای آوردگاه جهانی نیاز به اردو تدارکاتی داریم/ سطح رقابت های جهانی با آسیا متفاوت است

او افزود: از نظر واترپلو اگر تیم ژاپن را کنار بگذاریم شرایط تیم واترپلو ایران هم از نظر تکنیکی و هم از نظر تاکتیکی بهتر از تیم قزاقستان است البته تیم قزاقستان از نظر فیزیکی شرایط بهتری را نسبت به ما داشت.  تیم ایران از تیم‌های چین ازبکستان و سایر تیم‌های آسیایی یک سر و گردن بالاتر است و اگر بازی مقابل قزاقستان در پایان این تورنمنت بود می‌توانستیم بازی درخشانترین را مقابل این تیم ارائه دهیم.  

سرمربی تیم ملی واترپلو جوانان عنوان کرد: تیم ملی زیر ۲۰ سال واترپلو کشورمان نیز دو ماه آینده برای مسابقات جهانی عازم کویت می‌شود. با توجه به اینکه فدراسیون شنا رشته‌های زیادی را پوشش می‌دهد نیاز دارد تا وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک توجه ویژه‌ای داشته باشد. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک  با نگاه ویژه زمینه موفقیت و افتخار آفرینی این تیم را فراهم کند.


بیشتر بخوانید: وقتی فدراسیون شنا در بی استخری غرق می‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار