رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت گفت: تمهیدات لازم برای درمان مبتلایان به عفونت HIV فراهم شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرکرد گفت: همه تمهیدات مراقبت و درمان برای مبتلایان به عفونت ایدز در کشور، از جمله استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های زیرمجموعه این استان به ویژه شهرستان لردگان فراهم شده است.

او افزود: سعی کردیم ارتباط خوبی با مردم برقرار کنیم تا راحت‌تر بتوانند به نظام سلامت مراجعه کنند و خدماتی شامل مشاوره و آزمایش و در صورت مثبت بودن، مراقبت و درمان را ادامه دهند.

گویا با اشاره به اینکه همه خدمات درمانی به صورت کاملاً محرمانه ارائه  می شود، گفت: اگر کسی فکر می‌کند در معرض ابتلا به عفونت HIV قرار گرفته است، اطمینان داشته باشد که خدمات ارائه شده به هیچ جا و هیچ کس حتی خانواده فرد مبتلا اعلام نمی‌شود و فرد در هر مرکز درمانی که بخواهد، می‌تواند درمان شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نظام بهداشت و سلامت امین مردم است و رسانه‌های بیگانه قرار نیست حرفی بزنند که به طرفداری از نظام سلامت کشور باشد ، مردم به نظام سلامت کشور اعتماد داشته باشند.

گویا با اشاره به ابتلای ۳۸ هزار نفر به عفونت HIV در کشور، گفت: حدود ۱۵ هزار نفر از این مبتلایان در کشور تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

او افزود: هر کدام از این افراد ممکن است به دلیلی به این عفونت مبتلا شده باشند و وظیفه نظام سلامت این است که این افراد را شناسایی و درمان کند.

گویا تصریح کرد: هم اکنون عفونت HIV کشنده و مرگبار نیست و قابل درمان است و یک فرد مبتلا به این عفونت می‌تواند تا ۶۰ سال به زندگی طبیعی خود ادامه دهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال انتشار خبر وجود نوعی بیماری خاص بین اهالی روستای "چنار محمودی" شهرستان لردگان در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/خ

ابتلای ۳۸ هزار نفر به عفونت HIV در کشور

برچسب ها: وزارت بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار