محدودیت‌های قابلیت کراس‌پلی در کنسول PS4 کنار گذاشته شدند

شرکت سونی رسما به تمامی توسعه دهندگان بازی‌های رایانه‌ای اجازه استفاده از قابلیت کراس‌پلی را داده است.

محدودیت‌های قابلیت کراس پلی در کنسول PS4 کنار گذاشته شدندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تا یک سال پیش دنیای بازی‌های شرکت سونی بسیار محدود بود و این شرکت به گیمرهایش اجازه نمی‌داد با گیمرهای سایر کنسول‌ها به صورت آنلاین به اجرای عناوین بپردازند. اما با ورود بازی Fortnite به دنیای عناوین رایانه‌ای شرکت سونی نیز به کاربرانش اجازه داد از قابلیت کراس‌پلی در کنسول خود استفاده کنند و این بازی را با گیمرهای سایر پلتفرم‌ها به صورت هم زمان اجرا کنند.

پس از در دسترس قرار گرفتن قابلیت کراس‌پلی در کنسول‌ PS4، شرکت سونی به عناوینی مثل Rocket League، PlayerUnknown's Battlegrounds، Dauntless, Paladins، Smite و Realm Royale نیز اجازه دسترسی به این قابلیت را داد و به این ترتیب به طور رسمی قابلیت کراس‌پلی در دسترس گیمرها قرار گرفت اما ظاهرا سخت گیری‌های سونی تا چندی پیش برای توسعه دهندگان عناوین رایانه‌ای وجود داشت و شرکت سونی به راحتی زیر بار این قابلیت نمی‌رفت.

محدودیت‌های قابلیت کراس پلی در کنسول PS4 کنار گذاشته شدند

از دیگر عناوینی که قرار است در اواخر این ماه چند بازی قرار است از قابلیت کراس‌پلی بین کنسول‌های PS4 و Xbox One پشتیبانی کند می‌توان به عناوین Call of Duty: Modern Warfare، EVE: Valkyrie، Final Fantasy XIV و Street Fighter V اشاره کرد. ظاهرا سخت گیری‌های سونی در اواخر عمر کنسول PS4 به پایان رسیده است و تمامی توسعه دهندگان می‌توانند از قابلیت کراس‌پلی در بازی‌های خود استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: عنوان PUBG از قابلیت کراس‌پلی پشتیبانی خواهد کرد


این قابلیت نه تنها باعث جذابیت و بالا رفتن آمار گیمرهای هر بازی خواهد شد، بلکه شرکت سونی نیز می‌تواند از این طریق سود بیشتری بدست آورد؛ با این حال باید تا زمان عرضه کنسول PS5 منتظر بود و دید که سخت گیری‌های سونی برای همیشه به پایان رسیده است یا این سخت گیری‌ها به طور موقت و فقط تا از رده خارج شدن کنسول PS4 کنار گذاشته شده‌اند.

انتهای پیام/

کراس‌پلی در دسترس توسعه دهندگان PS4

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار