جمال گفت: در استان سمنان ۴٠ روستای هدف گردشگری است که زمینه مساعدی برای جذب گردشگران خارجی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در نشست هم اندیشی جشنواره ملی ایل سنگسری اظهار کرد: استان سمنان زمینه مساعدی برای توسعه گردشگری روستایی دارد.

او  با اشاره به برنامه‌ریزی استان برای چندین برنامه و همایش گردشگری افزود: جشنواره ملی ایل سنگسری با حضور استان‌های تهران، البرز، مازندران، قزوین و قم در مهدیشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ابراز داشت: جشنواره ملی ایل سنگسری از ۱۵ تا ۱۷ آبان ماه در شهرستان مهدیشهر واقع در استان سمنان برگزار می‌شود.

جمال بیان کرد: رویداد ملی جشنواره ایل سنگسری نقش موثری در معرفی استان داشته باشد.

او  با تاکید بر مشارکت استان‌های همجوار در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره گفت: استان سمنان در این جشنواره میزبان تور‌های ورودی سراسر کشور خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان،تصریح کرد: استان سمنان با ۴٠ روستای هدف گردشگری، درصدد توسعه گردشگری این روستاهاست.

جمال با اشاره به اینکه ١۵ منطقه نمونه گردشگری در استان وجود دارد و ٢۶٢ واحد تاسیسات گردشگری در استان فعال است، افزود: ضریب اشغال هتل‌ها در استان ۵۵ درصد است و آینده گردشگری استان رو به رشد است.

اوبیان کرد: یک هزار و ٧٢٧ گردشگر خارجی و ٧٢۶ هزار گردشگر داخلی در شش ماهه نخست امسال از استان سمنان بازدید کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری دارد.

انتهای پیام / م

بازدید یک هزار و ٧٢٧ گردشگر خارجی و ٧٢۶ هزار گردشگر داخلی در شش ماهه نخست امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.