فرمانده انتظامی گلستان از پلمب هزار و ۶۲۰ واحد صنفی طی ۶ ماهه ۹۸ در استان خبر داد و گفت: در این مدت افزایش ۲ و نیم برابری جرائم سایبری را شاهد هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سردار روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی گلستان در حاشیه برنامه‌های هفته نیروی انتظامی ضمن تبریک هفته ناجا، اظهارکرد: تقارن اربعین حسینی با ایام گرامیداشت هفته نیروی انتظامی فرصت خوبی برای تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش است.

قاسمی در خصوص عملکرد ۶ ماهه نخست انتظامی گلستان اضافه کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال جرائم سایبری استان، افزایش ۲۴۹ درصدی داشته که از این تعداد ۹۳ درصد منجر به کشف شده است.

او افزود: ۷۴ درصد از این جرائم در زمینه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، ۱۳ درصد کلاهبرداری رایانه ای، ۹ درصد هتک حیثیت و چهار درصد سائر جرائم است.
 

۳۷ فوتی در جاده‌های درون شهری

 
قاسمی در زمینه تصادفات درون شهری ادامه داد: کل تصادفات در ۶ ماهه، ۱۲ هزار و ۲۹۶ مورد بوده که به ۳۷ فوت و ۲۳ هزار و ۳۸۲ مصدومیت منجر شده است.

او با اشاره به آمار تصادفات برون شهری که مصدوم شدن ۱۰ هزار و ۴۱۷ و فوت ۱۶۳ نفر را به همراه داشت، بیان کرد: ۱۶ هزار و ۱۶۱ تصادفات در جاده‌های درون و برون شهری گلستان داشتیم که از نظر تعداد تصادفات کاهش ۱۴ درصدی و همچنین کاهش ۲۹ درصدی متوفیان را شاهد هستیم.

قاسمی با بیان این که ۷۶ درصد تصادفات در داخل شهر و ۳۴ درصد تصادفات برون شهری است، گفت که ۴۰ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است.

او در زمینه اعمال قانون عنوان کرد: ۹۵ هزار نفر به دلیل نبستن کمربند و ۱۶ هزار و ۳۹۷ مورد هم به دلیل نداشتن کلاه ایمنی جریمه شدند.
 

افزایش تماس با ۱۱۰

 
قاسمی بیان کرد: طی ۶ ماهه گذشته ۴۲۹ هزار و ۲۹۸ تماس با ۱۱۰ برقرار شده که ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او با اشاره به این که ۱۸ درصد تماس‌ها عملیاتی بوده، ادامه داد: شهر‌های گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول، آزادشهر و کردکوی به ترتیب بیشترین تماس را داشتند.

فرمانده نیروی انتظامی گلستان با بیان این که شهروندان ۹۴ درصد از عملکرد پلیس راضی بودند، اظهارکرد: ۱۰ هزار و ۳۸۹ تماس هم با ۱۹۷ (دفتر نظارت همگانی انتظامی) برقرار شده که پنج هزار و ۴۰۹ تماس عملیاتی، چهار هزار و ۹۸۰ تماس منجر به ارشاد، ۲۳ شکایت، هزار و ۱۲۵ انتقاد، ۴۵۱ مورد پیشنهاد و سه هزار و ۸۱۰ مورد تقدیر بوده است.
 

افزایش ۱۳ درصدی دستگیری اراذل و اوباش

 
قاسمی با اشاره به این که دستگیری اراذل و اوباش در این مدت ۱۳ درصد افزایش داشته است، افزود: دو هزار و ۷۷۶ پروانه کسب، ۳۵ مجوز اسکان، هزار و ۷۹۲ مجوز اجرای مراسم صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

او از صدور ۱۴ هزار و ۲۵۸ گذرنامه طی ۶ ماهه خبر داد و اضافه کرد: در این مدت ۲۵ هزار و ۸۵۴ مورد بازدید از صنوف را داشتیم که سه هزار و ۳۷۹ اخطار پلمب و هزار و ۶۲۰ پلمب اتفاق افتاد.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به رویکر جامعه محوری ناجا در سال‌های اخیر گفت: وجود مراکز مشاوره و مددکاری و حضور کارشناسان مجرب در این حوزه یک راهبرد نرم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص مهارت‌های زندگی است.

سردار قاسمی ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان را از دیگر اقدامات پلیس جامعه محور عنوان کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از سه هزار پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان ارجاع که بیش از ۸۳ درصد آن‌ها به مصالحه ختم شده است.
 
منبع : مهر
 
انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.