رهبر جریان صدر عراق پس از درگیری‌ها و افزایش تنش‌ها درپی تظاهرات در این کشور، خواستار برگزاری بدون تنش و مسالمت آمیز تظاهرات در عراق شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق پس از درگیری‌ها و افزایش تنش‌ها درپی تظاهرات در این کشور، خواستار برگزاری بدون تنش و مسالمت آمیز تظاهرات در عراق شد.

بر این اساس، مقتدی صدر در صفحه توییتر خود نوشت: مصلحت نمی‌بینم با حمایت از تظاهرات مردم معترض عراق، این تظاهرات را به تظاهرات حزبی تبدیل کنم، و گرنه دستور می‌دادم جریان ما از آن حمایت کنند. ما خواهان آن هستیم که چنین تظاهراتی مردمی برگزار شود و خواستار آن هستیم که مسالمت آمیز باشد.

شایان ذکر است روز سه‌شنبه شهر بغداد و برخی دیگر از شهرهای عراق صحنه تظاهرات گروهی از مردم بود که گفته می‌شود خواسته اصلی این معترضان رسیدگی به مسائل اقتصادی است.

بنا بر گزارش رسانه‌های عراق، «معترضان در اعتراض به وضع موجود در عراق از جمله فساد مالی و اداری، بیکاری، بهبود وضع معیشتی و شرایط خدمات رسانی در استان‌های مختلف، به ویژه شهر بغداد، پایتخت عراق و بصره تظاهرات کردند».

آنگونه که در گزارش‌ها آمده معترضان با تجمع در بغداد و به آتش کشیدن «پل جمهوریت»، نیرو‌های امنیتی را  وادار کردند تا با استفاده از گاز اشک آور مانع از ورود آن‌ها به منطقه سبز بغداد -که منطقه‌ای سیاسی و امنیتی است- شوند. تداوم تظاهرات و حضور نیرو‌های امنیتی به مسدود شدن برخی از خیابان‌های مناطق مرکزی بغداد منجر شد.

گفته می‌شود در میان تظاهرات‌کنندگان، گروهی هم حضور داشتند که خواستار کناره‌گیری دولت بودند و تلاش داشتند  با سر دادن شعارهای تند و درگیری با نیروهای پلیس اعتراض‌های اقتصادی مردم به خشونت کشیده شود.

وزارت بهداشت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تظاهرات روز سه شنبه، یک نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
خدا لعننت کند وهابی های ملعون وحامینشون را که باعث این اغتشاشات شده اند. خدا هدایت کند مقتدی صدر و طرفدارانش را که بر عکس ایت ا... سیستانی طرفدار حکومت طلبی و قدرت هستند و بدشونم نمیاد که از سعودی ها و اماراتی ها ساپورت مالی و حکومتی بشن. حداقل میذاشتن بعد از مراسم اربعین این تظاهرات مثلا مسالمت امیز برگزار میکردند. این همون حکایت واضحی هست که تو سریال مختارنامه هم شاهدش بودیم امان از حزب باد
آخرین اخبار