رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بهداشت، پیشگیری و آموزش زائران پیش از رفتن به عراق بدست تیم‌های مستقر در شلمچه آموزش داده می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان امروز در نشست هماهنگی که با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل سرسرای اجتماعات واحد معاونت آموزشی دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، گفت: بحث اربعین و آمادگی برای خدمات‌رسانی به زائران در تقویم کاری این دانشکده قرار دارد.

او ادامه داد: از مدت‌ها قبل هماهنگی‌ها انجام، جلسات مختلف برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شده تا خدمات خوبی را برای زائران ایرانی و خارجی که به عراق می‌روند در شلمچه مهیا کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: بهداشت، پیشگیری و آموزش زائران پیش از رفتن به عراق و آشنا کردن آنان از تهدیدات احتمالی همچون بیماری‌های روده‌ای و منتقله از آن در فصل گرما به زائران تعلیم می‌دهیم، این آموزش‌ها به صورت چهره به چهره و یا ارائه بسته‌های آموزشی (پمفلت) ارائه می‌شود.

سلمان زاده گفت: تمامی زائرانی که قصد سفر به عراق و یا بازگشت از این کشور را دارند غربالگری می‌شوند و با استفاده از تیم‌های مستقر در منطقه آموزش‌های لازم به آنان داده می‌شود تا بیماری‌ها توسط زائران به کشور وارد نشود و شیوع نیابد.

او با اشاره به مشاهده مواردی از ابتلای زائران به بیماری آنفولانزا و وبا در اربعین پارسال گفت: به طور سریع اقدامات لازم انجام و از ورود این بیماری‌ها به کشور و انتقال آن به دیگران جلوگیری و موارد کنترل شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در بخش فوریت‌ها و پیش بیمارستانی اقدامات خوبی انجام شده، افزود: برپایی کلینیک صحرایی در شلمچه را در دستور کار داریم، باید با جدیت کارها را از پیش ببریم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/ د

آموزش بهداشتی به زوار در شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.