توزیع کود‌های شیمیایی یارانه دار بین کشاورزان

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: امسال بالغ بر ۷۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی یارانه دار بین هزار و ۵۰۰ نفر از بهره برداران باغی و زراعی این شهرستان توزیع شده است.

توزیع کود‌های شیمیایی یارانه دار بین کشاورزانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحمید احمدی رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از توزیع ۷۰۰ تن کود‌های شیمیایی یارانه دار بین بیش از ۱۵۰۰ نفر از بهره برداران باغی و زراعی  خبر داد و گفت: این میزان از کود بصورت کاملا الکترونیک، از طریق سامانه تحت وب توزیع نهاد‌های مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین طی ۲۳۳۵ حواله بین متقاضیان تقسیم شد.

اوافزود: کود‌های توزیعی از انواع پر مصرف اوره، فسفات و پتاس بوده که با هدف بهبود تغذیه گیاهی و افزایش عملکرد محصول در بین زراعت‌های سبزی، صیفی، حبوبات و باغات مرکبات و نخیلات پخش شد.

به گفته احمدی، عمده مصرف کود‌های شیمیایی در این شهرستان در نیمه دوم سال همزمان با کشت محصولات شتوی بوده که میزان آن سالانه بیش از ۳۰۰۰ تن است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به سطح زیر کشت ۳۲ هزار هکتاری اراضی زراعی و باغی در این شهرستان اظهار کرد: توزیع کود‌های شیمیایی با به کار گیری پنج عامل توزیع در قالب تعاونی و پنج کارگزار بخش خصوصی انجام می‌شود.

توزیع انواع کود‌های شیمیایی به صورت صدور حواله الکترونیک، توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، موجب جلوگیری از هرگونه تخلف و سوء استفاده احتمالی شده است.

کشاورزان از طریق کارگزاران رسمی و عاملین مجاز توزیع نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام و با توزیع کود‌های خارج از شبکه و غیراستاندارد برخورد قانونی می‌شود.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

توزیع ۷۰۰ تن کود دولتی در قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی.محندی مرجانی
۰۹:۵۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
شرکت تعاونی روستای مسقان