همزمان با سراسر کشور جشن عاطفه در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان برگزار شد.

برگزاری جشن عاطفه‌ها در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان درمراسم نمادین جشن عاطفه‌ها که در مدرسه ابتدایی راه نور همدان برگزار شد با اشاره به آیه ۹۲ سوره آل عمران که خداوند می فرماید: "شما هرگز به حقیقت نیکی نمی رسید مگر این که از آنچه دوست می دارد در راه خدا انفاق کند" گفت: رسیدن به مقام نیکوکاران واقعی شرایط زیادی دارد که یکی از آنها انفاق کردن از اموالی است که مورد علاقه انسان است و این گونه انفاق مقیاس سنجش ایمان و شخصیت است.

او جشن عاطفه ها را نمونه  بارزی از این نیکی ها دانست و خطاب به دانش آموزان افزود: شما با کمک های خود به هر مقدار، دست یاری به سوی هم‌نوعان و هم‌کلاسی خود دراز می کنید.

پورداود ادامه داد: اگر به متون دینی و داستان های انفاق به دیگران مراجعه کنیم، درخواهیم یافت که سیره  پیامبران و ائمه هدی (علیهم السلام اجمعین) و بزرگان دستگیری از نیازمندان حتی در شرایط سخت برای خویش بوده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که جشن عاطفه ها جلوه ای زیبا از مهربانی، ایثار و نوع دوستی است بیان کرد: این جشن جشنی است که در آن خوبی ها را جمع و نوع دوستی را ضرب در می کنیم و تنها به خود پرداختن را منها می کنیم.

در این آیین دانش آموزان پاکت‌های اهدایی به جشن عاطفه را در داخل صندوق انداختند.

پاکت‌های مخصوص جهت جمع آوری کمک‌های دانش آموزان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح مدارس استان توزیع شده است.

انتهای پیام/ ش

برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.