شریعتمداری گفت: مسائل کارگری که به دلیل عدم پرداخت دستمزد ایجاد می‌شود، نباید جنبه امنیتی داشته باشد و باید در سطح اقتصادی کنترل شود.

مسائل مربوط به کارگران نباید جنبه امنیتی داشته باشدبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: ما از کارگران نیشکر هفت‌تپه حمایت می‌کنیم و اگر کارفرما برنامه تعدیل نیرو دارد این اقدام باید متناسب با بازار و قانون کار انجام شود، همچنین در این فاصله زمانی تلاش کردیم که مشکل این کارگران از طریق مکاتبه با مسئولان قوه قضائیه و مسئولان امنیتی محلی برطرف شود.

او ادامه داد: کارگر وقتی دستمزد خود را دریافت نمی‌کند، حق اعتراض دارد؛ اما مسائل مربوط به کارگران نباید جنبه امنیتی داشته باشد، زیرا یک مسئله اقتصادی است و باید در این سطح کنترل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک کار گر نباید در زندان باشد و در این جهت ما از کارگران هفت‌تپه حمایت می‌کنیم.

شریعتمداری با اشاره به حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند منابع مالی هستیم، امسال در قانون بودجه عدد پیش‌بینی شده حداکثر توانی که برای سازمان بازنشستگی ایجاد کرده است، همسان‌سازی به میزان ۱۴ تا ۱۸ درصد متناسب با حقوق دریافتی است.

او اضافه کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حق غیرقابل‌انکار است و شرط آن تأمین اعتبار مالی از طریق بودجه عمومی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بودجه عمومی، شرایط نظام سلطه و محدودیت‌های کشور تمام تلاش خود را برای اجرای آن به کار گرفته‌ایم.

شریعتمداری با توجه به ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی، بر اساس این ماده قانونی تمام پیمانکاران مقاطعه‌کار مناقصه‌های دولتی و غیردولتی که با نیروی کار خود قرارداد منعقد می‌کنند، باید این افراد را بیمه کنند.

او گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای تضمین بیمه نیرو‌های پیمانکار درصدی از پرداختی خود به پیمانکار ذی‌ربط را لحاظ کند و این رویه تاکنون انجام می‌شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این امر مورد اعتراض قرار گرفت، ما نیز این موضوع را به کمیسیون حل اختلاف ارجاع دادیم و به‌زودی جواب آن می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار