قرار است وکلای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده‌های فساد مالی، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد او امروز چهارشنبه با دادستان کل این رژیم دیدار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رژیم صهیونیستی از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی ۱۷ سپتامبر که هیچ پیروز قطعی نداشت و در نتیجه تهدید ادامه نخست وزیری بنیامین نتانیاهو را به دنبال داشت گرفتار بن‌بست سیاسی شده است. نتانیاهو از ۱۳ سال پیش قدرت را در اختیار دارد که یک دهه اخیر آن بی‌وقفه بود.

قرار است وکلای نتانیاهو روز چهارشنبه با آویخای ماندلبلیت، دادستان کل، دیدار کنند که احتمالا در هفته‌های آینده در مورد متهم کردن نخست وزیر به فساد مالی، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نتانیاهو قرار نیست در جلسه دادرسی حضور داشته باشد.

همزمان قرار بود روز چهارشنبه مذاکره‌کنندگان حزب لیکود بنیامین نتانیاهو و حزب آبی و سفید بنی گانتس برای تشکیل کابینه اتحاد دیدار و گفتگو کنند. اما سه‌شنبه شب پس از دو روز تعطیلی به دلیل سال نو یهودی، حزب آبی و سفید دیدار‌های روز چهارشنبه را لغو کرد و اعلام کرد شرایط اساسی لازم برای مذاکره محقق نشده است. این حزب اعلام کرد این دیدار ممکن است این هفته یا هفته‌های آتی برگزار شود.

حزب گانتس معتقد است تا زمانی که پرونده‌های قضایی نتانیاهو حل و فصل نشده است وی نمی‌تواند نخست وزیر باشد. به علاوه وی نمی‌تواند نماینده همه احزاب راست‌گرا و  به اصطلاح مذهبی در مذاکرات باشد بلکه تنها نماینده حزب لیکود خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار