سفیر سابق آمریکا و نماینده ویژه سابق رئیس‌جمهور این کشور در اوکراین موافقت کردند درباره روند تحقیقات استیضاح او شهادت دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مقام از پنج مقام سابق و کنونی وزارت خارجه آمریکا که از آن‌ها خواسته شده بود در روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ -رئیس جمهور این کشور- شهادت دهند، با انجام این کار موافقت کردند.

یک مقام ارشد در کمیته مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها که خواست نامش فاش نشود، روز گذشته گفت: سفیر سابق آمریکا در اوکراین و نماینده ویژه سابق ترامپ در اوکراین موافقت کردند درباره روند تحقیقات استیضاح ترامپ شهادت دهند.

او  همچنین گفت: «کوررت وولکر»، نماینده ویژه سابق ترامپ در اوکراین، روز پنجشنبه (فردا) و «ماری یووانویچ»، سفیر سابق آمریکا در اوکراین، ۱۱ اکتبر مقابل کمیته حاضر می‌شوند و شهادت می‌دهند.

بعد از شکایت فرد افشاگر در هفته گذشته، دموکرات‌ها به درخواست ترامپ از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در طول مکالمه تلفنی در ۲۵ ژوئیه برای انجام تحقیقات از جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق و رقیب وی، تمرکز و روند استیضاح ترامپ را آغاز کردند.

بایدن جزو رقبای پیشتاز حزب دموکرات برای رقابت علیه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.

گفته می‌شود فرد افشاگر ناشناس یک افسر اطلاعاتی است که ترامپ را به درخواست برای مداخله خارجی بخاطر منافع سیاسی شخصی خود متهم کرده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اوایل روز سه شنبه با اقدام مجلس نمایندگان این کشور برای شهادت گرفتن از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در چارچوب تحقیقات برای استیضاح ترامپ به شدت مخالفت و قانونگذاران را به قلدری و ارعاب متهم کرد.

الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجه، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات و الایجا کامینگز، رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای مشترک در واکنش به اظهارات پمپئو اعلام کردند: او (پمپئو) به منظور حفاظت از خودش و رئیس جمهور، باید فورا هرگونه ارعاب شاهدان را متوقف کند.

هنوز مشخص نیست که سه مقام دیگر با درخواست برای حاضر شدن مقابل کمیته‌ها برای شهادت علیه استیضاح ترامپ موافقت خواهند کرد یا نه. آن سه مقام دیگر شامل «جرج کنت»، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا (در امور اروپا و اوراسیا)، «تی اولریچ بریچباهل»، رایزن وزارت خارجه، و «گوردون ساندلند»، نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا، هستند.

«کوررت وولکر» هفته گذشته بعد از آنکه فرد افشاگر نام او را به عنوان یکی از دو دیپلمات آمریکایی نام برد که یک روز بعد از تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی پیگیر این مسئله با مقامات اوکراینی بود، از مقام خود استعفا کرد.

فرایند تحقیقات استیضاح ممکن است منجر به تصویب بند‌های استیضاح یا اتهامات رسمی - علیه ترامپ در مجلس نمایندگان شود.
این امر منجر به برگزاری جلسه محاکمه در سنا خواهد شد که آیا وی را از قدرت بردارد، اما سنا تحت کنترل جمهوری‌خواهان، حزب رئیس جمهور است و آن‌ها اشتیاق کمی برای عزل او نشان داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار