شهردار ارومیه؛

ارومیه جزو پنج شهر هوشمند کشور

شهردار کلانشهر ارومیه گفت:این شهر در حال حاضر جزء ۵ شهر هوشمند کشور است و بزودی به عنوان شهر تمام هوشمند کشور معرفی خواهد شد.

ارومیه جزو پنج شهر هوشمند کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد حضرت پور شهردار کلانشهر ارومیه در نشست یک روزه مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر‌های کشور که در ارومیه برگزار شد با اشاره به اینکه ارومیه جزو پنج شهر هوشمند کشور است، گفت: هم اکنون بخش زیادی از خدمات شهرداری به صورت الکترونیکی انجام می شود و بر همین اساس شهر ارومیه سرآمد ۸ شهر‌های هوشمند کشور است.
 
محمد حضرت پور با اشاره به قرارداد با یکی از اپراتور‌های تلفن همراه، از بستر سازی ۶۵ کیلومتری فیبر نوری در ارومیه خبرداد و گفت: با اجرایی شدن این بستر ۵۰ درصد از ۱۳۰ وظیفه شهرداری ارومیه به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
 
او کاهش آلایندگی هوا که در نتیجه کاهش سفر‌های درون شهری ایجاد خواهد شد را از مهمترین پیامد‌های هوشمند سازی خدمات شهرداری عنوان و اضافه کرد با اجرای هر خدمت الکترونیکی ۵۰۰ سفر درون شهری شهروندان کاهش می یابد.
 
شهردار ارومیه با بیان اینکه هدف این نشت به اشتراک گذاشتن تجارب شهرداری کلانشهر‌های کشور در حوزه هوشمند سازی شهری است گفت: هوشمند سازی یکی از اهداف مهم دولت است و بر همین اساس تلاش می شود تا افق ۱۴۰۴ ارومیه شهری تمام هوشمند و مجهز به فناوری‌های نوین شود.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری نشست یک روزه مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر‌های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.