نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای در واکنش به تظاهرات در بغداد، بصره و برخی از دیگر شهرهای عراق به شهروندان عراقی اطمینان داد دولت در تلاش است خواسته‌های منصفانه شهروندان را برآورده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای درباره تظاهرات در بغداد، بصره و برخی از دیگر شهرهای عراق به شهروندان این کشور اطمینان داد اولویت‌های دولت این کشور بر دستیابی به مطالبات مشروع متمرکز بوده و دولت در تلاش است خواسته‌های منصفانه شهروندان را برآورده کند.

نخست‌وزیر عراق در عین حال تاکید کرد از نگاه دولت او بین تظاهرات‌کنندگانی که در چارچوب حقوق قانونی خودشان در حال اعتراض هستند و نیروهای امنیتی عراق که به وظایف خود برای حفظ امنیت تظاهرات‌کنندگان و تأمین امنیت و ثبات کشور فعالیت می‌کنند، تفاوتی وجود ندارد.

عبدالمهدی: تلاش می‌کنیم خواسته‌های منصفانه شهروندان را برآورده کنیم

گروهی از شهروندان عراقی روز سه شنبه در اعتراض به وضع موجود به خیابان‌های پایتخت آمدند.

معترضان عراقی ایست بازرسی نزدیک پل جمهوریت در بغداد، پایتخت این کشور را به آتش کشیدند. نیرو‌های امنیتی برای جلوگیری از یورش تظاهرکنندگان به منطقه سبز، از گاز اشک‌آور استفاده و ده‌ها نفر را مجروح کردند.

بسیاری از مناطق مرکزی بغداد در پی اعتزاضات روز سه شنبه در عراق مسدود شد و نیرو‌های امنیتی مانع تردد مردم در آن خیابان‌ها شدند. گروهی از تظاهرکنندگان عراقی خواستار کناره‌گیری دولت شده و گروه دیگر شامل فارغ‌التحصیلان بیکار، خواستار شغل و استخدام بودند.

عبدالمهدی: تلاش می‌کنیم خواسته‌های منصفانه شهروندان را برآورده کنیم

وزارت بهداشت عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان اعتراضات ضد دولتی در این کشور یک نفر کشته و ۲۰۰ تن زخمی شدند.

وزرات کشور عراق نیز در بیانیه‌ای از مردم خواست تا خویشتن‌دار باشند.

مقتدی صدر از رؤسای سه گانه عراق خواست تا تحقیقات عادلانه‌ای را در مورد عامل قتل یکی از تظاهرات کنندگان انجام دهند.

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار