لطف‌الله رضایی با اشاره به کاهش تولید زردآلو در استان سمنان گفت: امسال ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن زردآلو از باغات استان سمنان برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه امسال میزان تولید زردآلو نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است،گفت: امسال ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن زردآلو از باغ‌های استان سمنان برداشت‌شده است.

او بابیان اینکه سال گذشته ۴۳ هزار و ۲۴۴ تن محصول زردآلو از باغ‌های استان سمنان برداشت شد، افزود: سال گذشته سطح بارور باغ‌های زردآلو در این منطقه پنج هزار و ۸۹۰ هکتار و سطح غیر بارور این محصول یک هزار و ۶۵۸ هکتار بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه امسال هشت هزار و ۳۵ هکتار از باغات استان به زردآلو اختصاص یافت، بیان کرد: امسال سطح غیر بارور محصول زردآلو یک هزار و ۸۶۴ هکتار بود.

رضایی بابیان اینکه شش هزار و ۷۱۷ هکتار از سطح زیر کشت زردآلو بارور بود، تصریح کرد: بسطام و مجن شاهرود بیشترین سطح زیر کشت زردآلو استان سمنان را دارا هستند و توسعه کشت این محصول از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی است.

او استان سمنان را دومین تولیدکننده زردآلو در کشور دانست و گفت: زردآلو یکی از محصولات سردسیری است که در ارقام مختلف رجبعلی، قوامی، قیاسی، جهانگیری، سفید صادراتی و خیبه‌ای در استان سمنان کشت می‌شود.

انتهای پیام / م

استان سمنان دومین تولیدکننده زردآلو در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.