معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : ۱۰ گروه هنری استان برای زوار اربعین تعزیه و نمایش خیابانی اجرا می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مظفر تیموری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : ۱۰ گروه هنری آماده هستند تا در ایام اربعین و در طول مسیر تردد زوار اجرای تعزیه و نمایش خیابانی داشته باشند.

او گفت : برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف دیگری نیز متناسب با ایام اربعین در شهرستان‌های مسیر تردد زوار خصوصا قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در نظر گرفته شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برپایی موکب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با نام "موکب سیدالشهدا" هم در مسیر تردد زوار خبر داد.

 تیموری گفت: ایستگاه نقاشی در طول مسیر نیز در نظر گرفته شده که زوار می‌توانند برای تنوع در مسیر با حضور در این ایستگاه نقاشی کنند.

او گفت: از گروه عکاسان نیز برای عکاسی در ایام اربعین دعوت کرده‌ایم و در نهایت به بهترین عکاسان جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از توزیع انواع اقلام فرهنگی، بروشور‌های تبلیغاتی، کتاب و... نیز بین زوار خبر داد.

 سهیلا معزز کارشناس مسئول آموزش و تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای آموزش موکب‌داران با هدف مدیریت پسماند‌ها در ایام اربعین خبر داد.

او با بیان اینکه در این ایام زباله‌ها به یک معضل جدی تبدیل می‌شود که آلودگی سمعی و بصری فراوانی به همراه دارد، گفت: بنا داریم در این راستا موکب‌داران را آموزش دهیم.

معزز گفت: هم اکنون چند سال است طرح پاکبان محرم با همکاری تشکل‌های محیط زیستی در ایام تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود و بنا داریم این طرح را در ایام اربعین هم اجرا کنیم.

او از محدودیت‌های سازمان محیط زیست برای اجرای این برنامه‌ها هم یاد کرد و خواستار همکاری استانداری برای تامین اعتبارات مورد نیاز شد .

 

 

انتهای پیام/د

موکب‌داران هم پاکبان محرم می‌شوند

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.