هاشمی کندی گفت: مجموع جوایز نفرات برتر در تور بین المللی آذربایجان ۳۶ هزار یورو است که با استاندارد‌های رقابت‌های حرفه‌ای مطابقت دارد.

رسول هاشمی کندی مسئول برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: مجموع جوایز این دوره از رقابت‌ها که در بین نفرات برتر تیم‌ها پخش می‌شود ۳۶ هزار یورو است. این جوایز مطابق با جوایز رقابت‌های نیمه حرفه‌ای است. متاسفانه حامی مالی خوبی برای این دوره نداشتیم و فقط کمک‌های مقطعی از سوی اداره کل استانداری و وزارت ورزش و جوانان شده است.


بیشتر بخوانید: تیم‌های تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان مشخص شدند +مسیر


او گفت: سی و چهارمین تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان در ۵ مرحله از ۱۰ تا ۱۴ مهرماه برگزار می‌شود. ۱۱ تیم خارجی و ۴ تیم داخلی در این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کنند. تیم‌های خارجی همچون روسیه، بلژیک، قزاقستان و بحرین که تمام دوچرخه سوارانش اسپانیایی هستند، آفریقای جنوبی، مالزی، ترکیه، چین، جمهوری آذربایجان و بلاروس در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند. تیم هنگ کنگ هنوز به ایران نرسیده است. مسافت تور بین المللی آذربایجان ۸۷۸ کیلیومتر است که در ۳ استان آذربایجان شرقی و غربی و شهر تبریز برگزار می‌شود.

هاشمی کندی اظهار کرد: تعداد تیم‌های حاضر در تور بین المللی آذربایجان بستگی به ثبت نام در فداسیون جهانی دارد. تور بین المللی آذربایجان در حد نیمه حرفه است و تیم‌های محلی اجازه حضور در آن را ندارند. اگر تیمی بخواهد در سال آینده در این رقابت‌ها شرکت کند باید از همین الان برای ثبت اقدام کند.

او در پایان عنوان کرد: هر سال موانع مختلفی را از سد راه بر می‌داریم. کیفیت تیم‌ها با وجود انقباض مالی ستاد برگزاری بهتر خواهد بود. همچنین کیفیت تیم‌های حاضر حفظ شده و تیم‌های شرکت کننده خارجی نسبت به دوره‌های قبل بیشتر است. به لحاظ فنی این تور قابلیت دارد در سطوح بالایی برگزار شود که برای این کار نیاز به حامیان مالی قوی است.


بیشتر بخوانید: رکابزن ایرانی، قهرمان مسابقه کراس کانتری سطح یک چین شد


انتهای پیام/

آخرین اخبار از ورزش ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار