مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان اردبیل از تشکیل کانون طلاب جمعیت هلال احمر در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حجت السلام سیدعلی فاطمی نیا، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان اردبیل در نشست هم اندیشی اعضای شورای اجرایی کانون‌های طلاب استان اردبیل با بیان این مطلب گفت: در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی حادثه دیدگان علاوه بر امدادرسانی نیاز به کمک‌های روحی و روانی هم دارند.

او ادامه داد: با تشکیل کانون‌های طلاب و عضوگیری در این کانون ها، طلاب می‌توانند در حین حادثه و پس از حادثه فعالیت داشته باشند و این فعالیت را در زمان آرامش هم بسط دهند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ادامه بر تعامل بین کانون طلاب حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر تاکید کرد و افزود: تشکیل کانون طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع)، تلاش و پیگیری تشکیل کانون طلاب در حوزه علمیه خلخال و ترویج برنامه‌های آموزشی جهت آموزش طلاب باید در راس برنامه‌ها قرار بگیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: هفته گذشته طی نشست با امام جمعه خلخال مقرر شد در این شهرستان کانون طلاب جمعیت هلال احمر را فعال کنیم.

رامین معبودی با بیان اینکه طلاب می‌توانند در تمامی برنامه‌های جمعیت هلال احمر نقش آفرینی کنند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل آماده است تمامی امکانات لازم را برای فعالیت و حضور پرشور طلاب در برنامه‌ها و کارگاه‌های طلاب فراهم کند.

او ابراز امیدواری کرد: کانون طلاب باید بیش از پیش فعال باشد و این فعالیت می‌تواند در تمامی طول سال انجام شود و تنها محدود به زمان حادثه نباشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه طلاب می‌توانند برخی از خلاء‌ها را در برنامه‌های جمعیت هلال احمر پر کنند، ادامه داد: حضور طلاب تنها محدود به مسائل اعتقادی نیست و می‌توانند در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و حتی امدادی تاثیرگذار باشند و به طور مثال در سیل آغاز سال جاری در چند استان طلاب در امدادرسانی، تخلیه اماکن و ... حضور داشتند.

معبودی افزود: برخی از افراد فکر می‌کنند هلال احمر تنها در زمان حادثه فعالیت می‌کند، اما جمعیت هلال احمر در راستای آلام بشری در زمان آرامش هم فعالیت می‌کنند که اجرای کاروان‌های سلامت و مواردی از این دست جزو این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/ح

کانون طلاب باید بیش از پیش فعال باشد

برچسب ها: طلاب ، امدادرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.