فرمانده انتظامی استان اردبیل از برگزاری ۳۰۰ برنامه با محوریت اقتدار و امنیت پلیس همزمان با هفته ناجا در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار هوشنگ حسینی، فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل ظهر امروز در نشست تبیین برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در اردبیل گفت: ۳۰۰ برنامه همزمان با هفته نیروی انتظامی در استان اردبیل برگزار خواهد شد که از این تعداد ۱۳۰ برنامه در ارتباط با مرزبانی است که در این هفته عملیاتی خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش اساسی‌ترین نیاز‌های جامعه است، افزود: برنامه‌های هفته نیروی انتظامی امسال با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» اجرا خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل تکریم پلیس، ارتقا احساس فردی و اجتماعی، گسترش تعامل اقشار اجتماعی با پلیس، توسعه قانون‌گرایی، رشد مشارکت مردمی و مسئولیت پذیری و پاسخگویی به مطالبات مردمی را از دیگر اهداف در برگزاری برنامه‌های هفته ناجا برشمرد.

حسینی از اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته خبر داد و تصریح کرد: غباروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جماعات شهرستان‌های استان، تجلیل از خانواده‌های پرسنل نیروی انتظامی استان، نشست با مسئولان استانی، صبحگاه مشترک نیروی مسلح و همایش پیاده روی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

او در ادامه شاخص اقدامات و توفیقات پلیس در ابعاد مختلف مأموریتی را تشریح کرد و گفت: افزایش ۱۹ درصدی کشفیات مواد مخدر، مصالحه ۶۸ پرونده‌های ارجاعی به واحد‌های مشاوره و مددکاری، کاهش ۲۳ درصدی آمار وقوع سرقت مغازه، انهدام ۲۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر، کشف ۲۶ فقره پرونده احتکار به ارزش ۱۵۷ میلیارد ریال، کشف کالا‌های قاچاق به ارزش ۲۰۳ میلیارد ریال، کاهش ۴ درصدی آمار جان باختگان تصادفات جاده ای، کشف ۴۳ هزار و ۳۸۴ لیتر سوخت قاچاق، کاهش ۳ درصدی آمار وقوع سرقت منزل، تجهیز پلیس به دوربین البسه، کشف ۱۰۰ درصدی جرایم خشن و افزایش ۴۹ درصدی آمار تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بخش مهمی از توفیقات پلیس اردبیل است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اولویت جرایم در جامعه استانی اردبیل، از دستگیری ۱۳ هزار و ۳۳۰ مجرم طی ۶ ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: نزاع و درگیری با ۱۷ درصد، جرایم عمومی علیه اموال و اشخاص با ۱۵ درصد، سرقت با ۱۰ درصد، ناهنجاری‌های اجتماعی با ۸ درصد و تصادفات پرونده شده با ۷ درصد در اولویت پنج گانه جرایم استان اردبیل هستند.

حسینی اردبیل را جزو استان‌های امن کشور که نرخ وقوع جرایم با در نظر گرفتن جمعیت آن پایین است؛ معرفی کرد و بیان داشت: همگامی و همدلی مردم با پلیس، حمایت و پشتیبانی مسئولان، توسعه فرهنگ ولایتمداری، تبعیت از ارزش‌های اسلامی، باور‌های عمیق دینی، حاکمیت فرهنگ حسینی و مهدوی در جامعه استانی در کنار همت مضاعف و تلاش جهادی کارکنان انتظامی بسترساز حاکمیت امنیت پایدار در جای جای استان و افزایش احساس آرامش عمومی بوده است.

او از افزایش ۴۹ درصدی آمار تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبر داد و اظهار داشت: میانگین تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت روزانه بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ مورد تماس است، که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ مورد منجر به عملیات پلیسی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به ثبت ۶۳ میلیون تردد خودرویی در جاده‌های استان اردبیل در سال ۹۸ بیان داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته و ماموران پلیس راه توانسته اند با نقش آفرینی مثبت، امنیت و آرامش سفر را به خوبی تامین کنند.

حسینی از شناسایی ۲۵ نقطه حادثه خیز در استان اردبیل خبرداد و اظهار داشت: از این تعداد، ۲۰ نقطه در شمال استان است.

انتهای پیام/ح

افزایش ۱۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در اردبیل

برچسب ها: انتظامی ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.