به منظور کاهش شاخص حضور در صحنه حادثه پنجمین ایستگاه آتش نشانی در میدان سعدی این شهر احداث می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محسن احمدی شهردار شاهرود ضمن بیان اینکه کمبود نیرو و تجهیزات آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین مشکلات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شاهرود است، گفت: در برنامه‌ریزی‌های سال ۹۸ این سازمان احداث پنجمین ایستگاه آتش‌نشانی در شاهرود در دستور کار است.

او با بیان اینکه جانمایی این پروژه انجام‌شده است، افزود: تا پایان سال ۹۸ عملیات اجرایی احداث پنجمین ایستگاه آتش‌نشانی شاهرود در میدان سعدی آغاز می‌شود.

۷۲ نفر نیروی آتش‌نشان در شاهرود

شهردار شاهرود با اشاره به اقدامات شهرداری این شهرستان در راستای تقویت تجهیزات آتش‌نشانی بیان کرد: در سال جاری چهار دستگاه به ماشین‌آلات آتش‌نشانی و سال گذشته دو دستگاه به تجهیزات این سازمان افزوده‌شده است.

احمدی با بیان اینکه دو هدف عمده در رسالت این سازمان وجود دارد، تصریح کرد: در گام نخست پیشگیری با برگزاری دوره‌های آموزشی و بازدید‌های مستمر از مکان‌های عمومی و برگزاری مانور‌های مختلف با شرکت‌ها و سازمان‌ها در اماکن عمومی و نقاط خطرپذیر در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه توسعه و تقویت امکانات و ارتقای آمادگی جسمانی نیرو‌ها در راستای ارائه خدمات به‌موقع در مرحله بعدی است، افزود: ۷۲ نفر در سازمان آتش‌نشانی شاهرود خدمت می‌کنند که باوجود کمبود نیرو این سازمان توانست در مسابقات کشوری مقام نخست را در رقابت با سایر کلان‌شهر‌ها کسب کند.

رسیدن به نرم ۴ دقیقه در شاخص حضور درصحنه حادثه

شهردار شاهرود با اشاره به آمادگی جسمانی بالا در نیرو‌های آتش‌نشانی این شهر بیان کرد: در صورت بروز بحران، نیرو‌های آتش‌نشان این شهر با بالاترین توان در هرلحظه آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

احمدی از رسیدن به نرم چهار دقیقه نیرو‌های آتش‌نشان شاهرود در شاخص حضور درصحنه حادثه خبر داد و گفت: تفکیک عملیات امدادی سبک و سنگین ازجمله اقدامات مهم این سازمان برای رسیدن به این نرم بود که در ارائه باکیفیت خدمات ایمنی و ارتقای سرعت مؤثر است.

او با بیان اینکه تقویت تجهیزات و نیاز به ماشین آتش‌نشانی با نردبان بلند نیاز اساسی شاهرود است، یادآور شد: خریداری لباس مخصوص آتش‌نشانان از دیگر مشکلاتی است که به سبب بالا بودن هزینه آن‌ها نیازمند کمک‌های مالی و اعتباری دولت هستیم.

انتهای پیام / م

 

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.