حافظ هرمزگانی رتبه نخست مسابقات کشوری قرآن را کسب کرد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان در گفت و گو گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،گفت: حافظ هرمزگانی رتبه نخست مسابقات کشوری قرآن را کسب کرد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان گفت: علی محبی پور از بندر لنگه حائز رتبه اول در رشته ۲۰ جزء قرآن کریم مرحله کشوری شد.

حجت الاسلام حسین مهدیان افزود: با پایان یافتن رقابت‌های رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۱۰ جزء و ۲۰ جزء قرآن کریم مرحله کشوری در اصفهان، نفرات برتر این بخش از مسابقات، عصر روز ۸ مهرماه در مراسم اختتامیه بخش دوم معرفی شدند که در این مرحله علی محبی پور از بندر لنگه حائز رتبه اول در رشته ۲۰ جزء قرآن کریم مرحله کشوری شد.

او گفت: برای آنکه بتوانیم منویات مقام معظم رهبری در خصوص قرآن و فعالیت قرآنی را خوب پیاده کنیم، در مرحله اول باید چهره‌های قرآنی را به مثابه قهرمانان قرآنی در جامعه بشناسانیم و از ظرفیت آنان در جهت‌دهی جامعه به سمت خیر و تعالی بهره بگیریم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان گفت: طبیعتا همان‌گونه که از چهره‌های ورزشی یاد و تجلیل می‌شود، باید قهرمانی این حافظ بزرگوار را ارج نهاده و جایگاه قهرمانان قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم، و تمایل جوانان و نوجوانان را بیشتر به سمت قرآن و فرهنگ قرآنی سوق دهیم.
حجت الاسلام حسین مهدیان افزود: در مسابقات بخش حفظ ۲۰ جزء برداران؛ علی محبی پور از بندرلنگه در رشته ۲۰ جزء خانم سعیده ماهرو؛ خانم صدیقه پردل در رشته ترتیل ازبندرعباس، خانم اعظم محمدی حفظ کل از پارسیان، خانم شرمین خان محمدی در رشته حفظ ۱۰ جزء از قشم و خانم صغری سادات هاشمی رشته قرائت از بندرعباس به عنوان نمایندگان استان در این مسابقات حضور دارند.

او گفت:مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان هرمزگان مرداد ماه امسال با حضور ۲۴۰ نفر در بخش آوایی و ۳۰ نفر در بخش معارفی برگزار شد.

امروز ساعت ۱۹ در محل فرودگاه بین المللی بندرعباس از آقای محبی پور قهرمان قرآنی استقبال خواهد شد.

انتهای پیام/ر

کسب رتبه نخست حافظ قرآن هرمزگان در مسابقات کشوری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.