معاون آموزش و پرورش بوشهر گفت:سقف سنی بیمه شدگان در آموزش و پرورش استان از مهدکودک تا ۷۰ سالگی است.

سقف سنی بیمه شدگان آموزش و پرورش از مهدکودک تا ۷۰ سالگی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  غلامرضا دانش فر بیان کرد:سقف سنی بیمه شدگان در آموزش و پرورش استان بوشهر مشروط به پرداخت حق بیمه تحت پوشش این قرارداد با بیمه معلم و اشتغال به تحصیل تمام وقت و از مهدکودک تا ۷۰ سالگی است.

او به زمینه‌های انعقاد قرارداد بین اداره کل آموزش و پرورش بیمه معلم شعبه استان بوشهر پرداخت و افزود: این قرار داد در دو زمینه بیمه حوادث و درمان مازاد دانش آموزان و کارکنان و طرح جامع مسئولیت مدنی بیمه شدگان در قبال یکدیگر و اشخاص ثالث منعقد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: تعهدات سالانه بیمه معلم استان در زمینه‌های از جمله خرید و پیوند کلیه تا سقف ۳۰ میلیون ریال، جبران غرامت نقص عضو دائم و غیر دائم تا سقف یک میلیارد ریال، کاشت حلزون تا صد میلیون ریال، هزینه درمان سرپایی بر اثر حادثه تا ۲۰ میلیون ریال و عمل جراحی ناشی از بیماری تا سقف ۲۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

دانش فر تصریح کرد:البته در همین بخش درمان علاوه بر موارد یاد شده جبران کمک هزینه خرید سمعک و ویلچر و جبران غرامت ناشی از بیماری و حادثه لحاظ شده است.

او گروهی از دانش آموزان را هم که از پرداخت حق بیمه معاف هستند، نام برد و تاکید کرد: فرزندان دانش آموزان خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، مفقودین آزادگان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و همچنین دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی از پرداخت حق بیمه معاف هستند و می‌توانند از مزایای این قرارداد به صورت رایگان استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر  در تشریح" طرح جامع مسئولیت مدنی بیمه شدگان در قبال یکدیگر و اشخاص ثالث" گفت:این طرح شامل مدیران، کارکنان و دانش آموزانی که در اماکن متعلق به آموزش و پرورش، فضا‌های آموزشی و پرورشی، اردو‌های دانش آموزی و راهیان نورمی شود که دچارحادثه می‌شوند.

دانش فر در همین زمینه به ذکر مواردی از خدمات این طرح به مدیران و کارکنان فرهنگی و دانش آموز که در اثر حادثه دچار آسیب شده اند پرداخت و تصریح کرد:جبران غرامت فوت و نقص عضو به صورت دیه کامل، جبران هزینه درمان سرپایی و بیمارستانی تا سقف یکصد و پنجاه میلیون ریال و جبران سایر هزینه‌های درمانی هر فرد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال از محل تعهدات طرح مسئولیت مدنی قابل پرداخت می‌باشد.

او پرداخت قسمتی از هزینه درمانی بیماران صعب العلاج خاص را بخش دیگری از قرارداد بین دو دستگاه دانست و افزود: با رعایت سقف اعتبارات مربوطه و برابر دستورالعمل پرداخت بخشی از هزینه درمانی بیماران صعب العلاج و بیماری‌های خاص با معرفی نامه این اداره کل به بیمه معلم شعبه استان بوشهر امکان پذیر است.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان در ارتباط با میزان حق سرانه سالانه بیمه شدگان عنوان کرد:حق بیمه دانش آموزان امسال ۷۰ هزار ریال تعیین شده است.

دانش فر با بیان اینکه "مدت زمان این قرارداد، یک سال کامل است که شروع آن از آخر شهریورماه ۱۳۹۸ و پایان آن هم آخر شهریورماه ۱۳۹۹ می‌باشد، گفت: مهلت ارسال اسامی بیمه شدگان از اول مهرماه تا حداکثر تا ۱۵ آبان ۱۳۹۸ می‌باشد که ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق باید نسبت به انجام آن اقدام کنند.

انتهای پیام/م

زمینه‌های انعقاد قرارداد بین اداره کل آموزش و پرورش بیمه معلم

برچسب ها: بیمه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.