فرمانده انتظامی استان همدان از کشف ۳ تن انواع مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال خبرداد.

کشف ۳ تن انواع مواد وخدر در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سردار بخشعلی کامرانی صالح در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی گفت: هفته نیروی انتظامی در سال ۹۸ با شعار " پلیس هوشمند، امین مردم" برگزار می‌شود.

او با اشاره به کشف ۳ تن انواع مواد مخدر در ۶ ماهه نخست امسال اظهار داشت: در این باره ۴۱ باند تهیه وتوزیع مواد مخدر انهدام، ۵۰ دستگاه خودرو و ۲۷ دستگاه موتور سیکلت توقیف شد.

او با بیان این که برنامه‌های هفته نیروی انتظامی روز جمعه، یازدهم مهرماه، با دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتطامی استان با نماینده ولی فقیه در همدان آغاز می‌شود، عنوان کرد: تجدید بیعت با شهدا وغبارروبی مزار این عزیزان و نیز برگزاری یادواره ۳۳۰ شهید نیروی انتظامی استان همدان از دیگر برنامه‌های روز نخست از هفته نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان به برگزاری همایش پیاده روی عاشوراییان در همین روز اشاره کرد و گفت: شرکت در  صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح، حضور در محل سامانه ۱۹۷، ارائه خدمات رایگان پزشکی در مناطق کم برخوردار، برگزاری نشست تخصصی با اساتید دانشگاه، همایش طلایه‌داران ترافیک، ارائه مشاوره رایگان در کلانتری‌ها از دیگر برنامه‌های مهم در هفته نیروی انتظامی است.

او ادامه داد: به دلیل افزایش ۳۰ درصدی تردد‌ها نسبت به سال گذشته در بخش تصادفات برون شهری با افزایش ۱۰ درصدی مواجه شدیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان افزود: در بخش تصادفات درون‌شهری در ۶ ماهه نخست امسال ۳۸ نفر و در تصادفات برون شهری ۲۰۸ نفر کشته شدند که این آمار در مدت مشابه در سال ۹۷ به ترتیب ۳۸ و ۱۸۷ نفر بوده است.

کامرانی صالح با اشاره به این که در ۶ ماهه نخست امسال ۳۵۰۰ فقره مراجعه به کلانتری‌های استان را داشتیم اظهار داشت: در این میان ۳ هزار پرونده با کمک همکاران ما در کلانتری‌ها به مصالحه انجامیده است.

او اضافه  کرد: در حوزه صدور گذرنامه با توجه به لغو روادید برای سفر به عراق جهت حضور در راهپیمایی عظیم اربعین با افزایش ۱۲۴ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۷ مواجه بودیم و تاکنون ۴۲ هزار فقره گذرنامه صادر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان افزود: همچنین ۱۹ هزار گواهینامه، در این مدت صادر شده و ۴ هزار پلاک موتور و ۱۹ هزار پلاک خودرو در این مدت ثبت شده است. ضمن آنکه در حوزه نظام وظیفه ۴ هزار پرونده معافیت هم  بررسی شد.

او با اشاره به  اقدامات نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت زوار اربعین حسینی ادامه داد: امسال استان همدان معین ۶ استان کشور شده است و از سوی دیگر مرز خسروی نیز که نزدیکترین مرز مشترک ایران و عراق است بازگشایی شده؛ از اینرو تردد‌ها در استان همدان افزایش می‌یابد.

کامرانی صالح اظهار داشت: برای حفظ امنیت زوار اربعین و کنترل ترافیک، حضور نیرو‌های انتظامی پررنگ‌تر خواهد شد و اقدامات ویژه‌ای را در این زمینه تدارک دیده‌ایم.

او به استخراج ارز‌های دیجیتالی اشاره کرد و اظهار داشت: استخراج ارز‌های دیجیتالی پدیده جدیدی بود که در ابتدا قانونی در این زمینه وجود نداشت، اما با تصویب قانون اعلام شد استخراج ارز دیجیتالی بلامانع است به شرط آنکه استخراج کنندگان کنتور مخصوص داشته باشند و بر اساس تعرفه عمل کنند.

انتهای پیام/ج

در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان همدان کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.