مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: در حوزه فضای آموزشی یک‌هزار و ۶۰۰ فضای فرسوده و تخریبی در استان فارس وجود دارد که ۲۶ فضای آن در شهرستان کازرون قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسگر نجفی در جمع فرهنگیان شهرستان کازرون با اشاره به مشکلات موجود و کمبود اعتبارات و تجهیزات، گفت: در حوزه فضای آموزشی یک هزار و ۶۰۰ فضای فرسوده و تخریبی در استان فارس وجود دارد که ۲۶ فضای آن در شهرستان کازرون قرارگرفته که برای ساخت این فضا‌ها نیاز به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبارداریم و اگر خیرین عزیز در کنار ما نبودند قطعاً مشکلات ما بیش از این بود.

او با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش فارس در حوزه جذب خیرین در کشور مقام دوم را دارد گفت: هم‌اکنون ۴۱۰ پروژه فعال در استان مشغول به کار است که از این میان تعداد ۱۲۰ پروژه با مشارکت خیرین و مابقی با اعتبارات دولتی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: خیرین و فرهنگ‌سازان هیچ‌گاه آموزش‌وپرورش را تنها نمی‌گذارند به‌نحوی‌که امسال در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ۱۳۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی متعهد شدند.

او همچنین به روند رو به رشد توسعه فضا‌های ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: درزمینهٔ فضا‌های ورزشی نزدیک به ۸ استخر شنا و ۱۹ زمین چمن مصنوعی در سطح استان در دست احداث است که دو مورد از آن‌ها به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

نجفی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و اینکه امسال نزدیک به ۱۰ هزار کلاس درس ما معلم نداشت، گفت: با تلاشی که در جذب نیروی انسانی داشتیم، از طریق به‌کارگیری بازنشستگان، سرباز معلم و دیگر گزینه‌ها توانستیم ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی جدید به مجموعه نیرو‌های استان اضافه کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین با تأکید بر لزوم تجهیزات بهتر و ایجاد رشته‌های متنوع‌تر در هنرستان‌های استان، گفت: هم‌اکنون ۳۳ درصد پوشش تحصیلی ما در استان فارس شامل رشته‌های مهارتی است که تا پایان برنامه ششم توسعه این آمار باید به ۵۰ درصد برسد.

او گفت: در سال تحصیلی جدید همچون سال گذشته طبق تکلیف قانونی بر اساس ماده ۲ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و خط و مشی‌های کلی که مقام معظم رهبری برای مجموعه مدیریتی کشور ترسیم کردند، موظفیم سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم که تکلیف قانونی و راهبرد ما در سالیان سال است.

نجفی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در مورد اقدامات خوب آموزش‌وپرورش همچون بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های نو و تربیت نسلی شهادت‌طلب در دفاع از آرمان‌های بزرگ ملت ایران، گفت: در کنار همه این توفیقات، تهدیدات زیادی نیز آموزش‌وپرورش را در برگرفته که از آن جمله می‌توان به کمبود نشاط و شادابی در مدارس اشاره کرد که رفع آن‌ها نیازمند تحول در آموزش‌وپرورش مطابق با نیاز‌های کنونی دانش آموزان است.

او با اشاره به روند تهیه و تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، خطاب به مدیران مدارس گفت: شما به‌عنوان کسانی که در پیشانی تعلیم و تربیت قرار دارید و نسل آینده را هدایت می‌کنید، باید به این تغییر و تحول ایمان داشته باشید و همگی تکلیف قانونی و وظیفه شرعی داریم که آن را عملیاتی کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اولین رویکرد مهم سند تحول بنیادین را توجه به همه ساحت‌های تربیتی در کنار آموزش عنوان کرد و گفت: خروجی نظام تک‌بعدی دانش‌آموزانی است که از مهارت‌های ارتباطی و معاشرتی بی‌بهره‌اند و تحمل نه گفتن در مقابل آسیب‌های اجتماعی را ندارند.

او با اشاره به ضعف خرجی نظام تعلیم و تربیت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی گفت: این‌ها کمبود‌های نظام تک‌محوری است که اجرای سند تحول بنیادین و تغییر در نظام تعلیم و تربیت را ضرورت می‌بخشد و مدیران مدارس به‌عنوان رهبران آموزشی می‌توانند این تغییرات را مدیریت کنند.

نجفی برخورداری مدیران از اختیارات کافی برای بهره‌گیری از خلاقیت‌های خود در اجرای این سند را ضروری دانست و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اجرای سند تحول بنیادین بهره گرفت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بر لزوم آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین و چارچوب‌های آن ضروری دانست و گفت: با آشنایی کامل فرهنگیان با سند تحول بنیادین، حرکت به سمت آموزش‌وپرورش جدید با تکیه‌بر مبانی تعلیم و تربیت اسلامی آغاز می‌شود.

او در ادامه با اشاره به بازدید‌های انجام‌شده از مدارس این شهرستان، گفت: پروژه‌های آموزشی خوبی در این شهرستان در دست اقدام است که با بهره‌برداری از آن‌ها، وضعیت فضای آموزشی شهرستان بهبود خواهد یافت.
انتهای پیام/م

اجرای ۴۱۰ پروژه فضای آموزشی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار