فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست شورای امنیت از تلاش‌های روسیه، ایران و ترکیه در نشست‌های آستانه تشکر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، گیر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست شورای امنیت از تلاش‌های روسیه، ایران و ترکیه در نشست‌های آستانه تقدیر و تشکر کرد.

او گفت: قانون اساسی سوریه فقط متعلق به ملت این کشور است و سوری‌ها خودشان قانون اساسی را تدوین و با آن موافقت می‌کنند و ما فقط نقش تسهیل کننده و هماهنگ کننده را ایفا خواهیم کرد.

پدرسون افزود: راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد و سایه انفجار منطقه‌ای به علت این بحران همچنان وجود دارد. ما به ایجاد فضای آرام، امن و بیطرف منطقه‌ای نیاز داریم تا سوری‌ها بتوانند اعتمادسازی کنند.

او خاطرنشان کرد: شرم آور است کسانی با ما در اینجا نشسته اند که در سوریه مرتکب جنایت می‌شوند. آتش بس در سوریه حیاتی است و راه را بر روی فرآیند سیاسی باز می‌کند.

پدرسون افزود: درگیری بین نیرو‌های خارجی در سوریه ادامه دارد و به حاکمیت ملی سوریه احترام نمی‌گذارند. بحران انسانی در ادلب ادامه دارد و این تهدید ممکن است به دیگر مناطق گسترش یابد. تشکیل کمیته قانون اساسی به تنهایی نمی‌تواند بحران سوریه را حل کند. دولت و مخالفان سوری بر اعتماد خود به سازمان ملل تاکید کردند.

او خاطرنشان کرد: کمیته قانون اساسی دو رئیس از دولت و دولت سوریه دارد. بر اساس سند قانون اساسی، سازمان ملل بر انتخابات در سوریه نظارت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار