رئیس هیئت ناشنوایان استان اصفهان گفت: ناشنوایان ورزشکار در مسابقات ورزشی، سال گذشته ۲۰ مدال رنگارنگ در کارنامه‌ی خود در رشته‌های گروهی و انفرادی ثبت کردند.

سعید صادقی رئیس هیئت ناشنوایان استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،با تبریک روز جهانی ناشنوایان عنوان کرد: با اینکه ناشنوایی یکی از معلولیت‌های حسی تلقی می‌شود، این افراد در فعالیت‌ها و انجام کار‌های روزمره خود مستقل هستند و در این هیئت ۴۰۰ دختر و پسر در ۱۳ رشته ورزشی به فعالیت می‌پردازند.

او با اشاره به این رشته‌های ورزشی اظهار کرد: ورزشکاران ناشنوا در شاخه‌های فوتسال، دومیدانی، فوتبال، کشتی، تکواندو، بولینگ و ... در استان فعالیت می‌کنند که با تعامل این هیئت با سایر هیئت‌های ورزشی، در راستای تربیت ورزشکاران در مسابقات قهرمانی گام بر می‌دارد.

رئیس هیئت ناشنوایان استان اصفهان گفت: ناشنوایان ورزشکار در مسابقات ورزشی، سال گذشته ۲۰ مدال رنگارنگ در کارنامه‌ی خود در رشته‌های گروهی و انفرادی ثبت کردند.

او ادامه داد: در مسابقات جام رمضان در رشته فوتسال ناشنوایان اصفهانی موفق به کسب مقام دوم در کشور شدند.

صادقی در خصوص مسابقات پیش روی ورزشکاران ناشنوایان بیان کرد: سه ورزشکار ناشنوا از اصفهان در رشته‌های فوتبال و کشتی به مسابقات المپیک هنگ کنگ که در آذر ماه برگزار می‌شود، راه یافتند.

او با اشاره به ضرورت نگاه ویژه به این هیئت از سوی دیگر هیئت‌های ورزشی تصریح کرد: در صورت همکاری و تعامل هر یک از هیئت‌های ورزشی استان و آموزش به ورزشکاران ناشنوا، بسیاری از هزینه‌های هیئت ناشنوایان کم می‌شود.

رئیس هیئت ناشنوایان استان اصفهان در خصوص فعالیت این هیئت ورزشی در شهرستان‌ها عنوان کرد: هیئت ورزشی ناشنوایان در ۵ شهرستان بزرگ استان از جمله کاشان، نجف آباد و خمینی شهر استعداد‌های برتر را شناسایی و آموزش می‌دهد.

صادقی با اشاره به نقش بخش خصوصی در کمک به قهرمانان ناشنوا اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به عنوان ایفای مسئولیت اجتماعی می‌توانند برای خرید وسایل ورزشی این ورزشکاران و تاسیس سالن مخصوص معلولان سرمایه گذاری خوبی کنند.

او با اشاره به تعامل هیئت ورزشی ناشنوایان با اداره آموزش و پرورش کودکان استثنایی گفت: باهمکاری صورت گرفته امکان استعدادیابی بسیاری از دانش آموزان با استعداد کم شنوا و ناشنوا در رشته اهی مختلف ورزشی شناسایی و به هیئت معرفی می‌شوند.

صادقی با اشاره به کسب مقام دوم هیئت ورزشی ناشنوایان استان اصفهان در کشور بیان کرد: امیدواریم با تعامل بیشتر هیئت‌های ورزشی و کمک خیرین و صاحبان صنایع، ناشنوایان با استعداد شناسایی شده و برای استان و کشور خود افتخار آفرینی کنند.


انتهای پیام/م
 

ضرورت نگاه ویژهبه هیئت ناشنوایان استان اصفهان

برچسب ها: اخبارورزشی ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.